خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۷۲۰۰

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

قیمت دلار مبادله‌ای امروز 13 اسفند 1401

قیمت دلار مبادله‌ای امروز 13 اسفند 1401مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۱۶ تومان و قیمت حواله دلار ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان کشف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در دهمین روز از فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار ۴۴هزار و ۸۱۶ تومان و نرخ حواله دلار ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان اعلام شد. بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه ۱۳ اسفندماه) ۴۴ هزار و ۸۱۶ تومان و قیمت حواله دلار ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان کشف شد.

از ۸ اسفندماه علاوه بر قیمت‌های اسکناس و حواله دلار، قیمت اسکناس و حواله یورو و درهم نیز در سایت بازار متشکل درج می‌شود؛ بر همین اساس نیز نرخ اسکناس یورو ۴۷ هزار و ۶۶۵تومان، و نرخ حواله یورو ۴۱ هزار و ۴۴۷تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا نرخ اسکناس درهم ۱۲ هزار و ۲۰۳تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۶۱۱ تومان اعلام شده است. مرکز مبادله ارز و طلای ایران هفته گذشته با حضور رییس‌کل بانک مرکزی، مدیران بانک مرکزی و مدیران بانک‌های عامل آغاز به کار کرد.

کاهش دلار نیازمند سیگنال خارجی است

قرار بود این سامانه جایگزین بازار آزاد شود، اما به غیر از تاثیر یک روزه در قیمت دلار، به مدت یک‌ هفته پیاپی این اسکناس آمریکایی بر مدار صعود قرار گرفت. بانک مرکزی، مجلس، جلسات هیات دولت با راهکاری برای افزایش شارپی قیمت دلار تشکیل شد اما تنها اخبار سیاست خارجی باعث شد دلار از قله‌ قیمتی عقب بنشیند.

آزادی شهروند اسپانیایی در ایران و شایعه حضور عباس عراقچی در کنار امیرعبداللهیان در دور جدید مذاکرات برجام سیگنال‌هایی بودند که اواسط هفته جاری به شدت در رسانه‌های داخلی بازنشر شد و قیمت دلار را کاهش داد. همچنین توانست دلار را از حضور در کانال ششم منصرف کند.

در رزوهای گذشته تحلیلگران، معتقد بودند بازار ارز تشنه هر خبری برای اصلاح قیمت است و تنها اخبار سیاسی باعث کاهش مقطعی قیمت دلار خواهد شد.

کاهش قیمت دلار با سفر گروسی به تهران شدنی است؟

با وجودی که روز گذشته قیمت دلار نوسان افزایشی محدودی داشت اما معامله‌گران معتقد بودند اخبار مربوط به سفر امروز (۱۲ اسفند) گروسی به تهران می‌تواند قیمت دلار را در هفته آینده با کاهش همراه کند.

فعلا نگاه‌ها به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران است. فعالان بازار معتقدند این سفر برای بازار ارز و سکه اهمیت زیادی دارد. بازیگران ارزی معتقدند در شرایط فعلی چیزی که مهم است نتیجه سفر است نه خود سفر.

در این میان، برخی از معامله‌گران می‌گویند بازار سفر گروسی را پیش‌خور کرده است، چراکه در اوایل هفته از احتمال این سفر پرده‌برداری شده بود. از نگاه این عده، بازار منتظر نتایج این سفر باقی خواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.