کد مطلب: ۸۰۷۲۷۴

شرایط جدید برای دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

شرایط جدید برای دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

مرکز مبادله ارز و طلا شرایط جدید دریافت ارز دانشجویی را اعلام کرد. وثیقه ملکی برای دریافت ارز دانشجویی حذف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اعلام مرکز مبادله ایران شرایط دریافت ارز دانشجویی از این به بعد بر اساس وثیقه ملکی نبوده و این مرکز جزئیات شرایط جدید را اعلام کرد.

این درحالی است که وزارت علوم اواخر فروردین ماه اعلام کرد که دانشجویان برای پرداخت ارز دانشجویی به مبلغ حداکثر ۶۰۰۰ یورو، «سند ملکی» به عنوان وثیقه لازم است و سند حتما باید مربوط به یک ساختمان باشد!

امروز 16 اردیبهشت ماه 1402مرکز مبادله ایران شرایط جدید دریافت ارز دانشجویی را اعلام کرد. در این خبر آمده است که دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می‌توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کند.
مسعود توکلی معاون بازار مرکز مبادله ایران با اعلام این خبر تأکید کرد: با توافقات صورت گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کند.

طبق اعلام مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، متقاضیان ارز دانشجویی باید تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از اخذ اسناد مثبت را هنگام دریافت ارز دانشجویی ارائه دهند.

ارز پرداختی دانشجویان بورسیه برای اقامت دانشجو 1500 یورو ماهانه و به منظور اقامت خانواده 500 یورو برای هر کدام از همسر و فرزند به صورت ماهانه تعیین شده است.

ارز در نظر گرفته شده برای دانشجویان غیر بورسیه نیز به منظور تحصیل تا سقف 13 هزار یورو در سال، اقامت دانشجو 1500 یورو ماهانه و اقامت خانواده 500 یورو برای هر کدام از همسر و فرزند به صورت ماهانه اعلام شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.