کد مطلب: ۸۲۶۶۵۸

ورود بیش از ۳ تن طلا به کشور

ورود بیش از 3 تن طلا به کشور

بر اساس اعلام رئیس‌کل گمرک ایران بیش از ۳.۲ تن طلا به‌صورت رسمی از گمرکات به کشور وارد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد رضوانی‌فر رئیس‌کل گمرک ایران در مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد، از ورود بیش از 3.2 تن طلا به‌صورت رسمی از گمرکات به کشور در چند ماه اخیر و در پی مصوبه دولت برای تسهیل واردات طلا و معافیت آن از هرگونه مالیات و عوارض خبر داد.

به‌گفته محمدی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد این مصوبه با پیگیری و اصرار وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب شده و به اجرا درآمده است( تسنیم ).

شرط جدید برای فروش طلا

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت با ارسال نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف ایران موضوع خرید و فروش طلا با فاکتور قابل استعلام سامانه جامع تجارت را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: مطابق ماده ۶ دستورالعمل تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «خریداران کالاهای موضوع قاچاق اعم از تاجران و تولیدکنندگان موظف هستند هنگام خرید این کالاها، از فروشنده صورت‌حساب (فاکتور) دریافت کنند.» از آنجا که ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها، اسناد فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت را به‌عنوان فاکتور مورد قبول ماده ۶ دستورالعمل صدرالاشاره در نظر گرفته است، ضروری است دستور فرمائید همه اصناف ذی مدخل در هنگام فروش کالا اعم از آب‌شده، سکه و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور مورد اشاره در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.