خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۳۱۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلای جهانی / چرخش مهم در انس طلا اتفاق افتاده است؟

پیش بینی قیمت طلای جهانی / چرخش مهم در انس طلا اتفاق افتاده است؟

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا (ECB) و همچنین داده‌های مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه اولطلای جهانی را روی ریل نزول قرار داد تا انس طلا پایین‌ترین قیمت خود از ابتدای مارچ را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد بانکداری مرکزی در روز چهارشنبه هفته گذشته، به جملات هاوکیش خود پایبند بود. این باعث شد انس طلای جهانی به روند کاهشی خود ادامه دهد.

پاول گفت: «ما معتقدیم محدودیت‌های بیشتری در راه است که ناشی از بازار کار است.» او افزود که اکثریت قوی سیاستگذاران دو افزایش دیگر نرخ بهره را در نمودار نقطه‌ای پیش‌بینی کردند. همچنین بانک‌های ایالات متحده در موقعیت خوبی برای عبور از رکود شدید قرار دارند و حتی در دوران رکود شدید به وام دادن به خانوارها و مشاغل ادامه می‌دهند.

رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا؛ عاملی برای کاهش ارزش انس

از سوی دیگر طلا در ساعات معاملاتی اروپا در روز پنجشنبه گذشته نوسان داشت، اما تحت فشار نزولی شدید داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان آمریکا قرار گرفت.

در همین راستا دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه اول به دو درصد از برآورد قبلی 1.3 درصد افزایش داده است. علاوه بر این، تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 24 ژوئن با 26 هزار کاهش به 239 هزار رسید. بازدهی 10 ساله ایالات متحده پس از این داده‌ها در انتظارات فدرال رزرو از 3.8 درصد گذشت و انس جهانی طلا را برای اولین بار در سه ماهه اخیر به زیر 1900 دلار رساند.

انجمن ملی مشاوران املاک کاهش 2.7 درصدی در فروش خانه معلق در ماه می را گزارش کرد که باعث محدود شدن رشد شاخص دلار (DXY) شد.

BEA نیز در روز پایانی هفته معاملاتی گزارش داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) از 4.3 درصد به 3.8 درصد در سال در ماه می کاهش یافته است. همچنین شاخص قیمت Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، از 4.7 درصد در همان دوره به 4.6 درصد کاهش یافت.

آنچه در هفته جاری بر قیمت انس تاثیرگذار است

رویکرد انتظار در سرمایه گذاران کاملا مشهود است. فعلا مهمترین سوال این است که آیا رکود در اقتصاد آمریکا و اروپا رخ خواهد داد یا نه. بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا باید اقتصاد را سرد کنند تا تورم مهار شود اما نه آنقدر که رکود رخ دهد.

ساعت 22:30 به وقت تهران صورت‌جلسه سیاست‌گذاری ماه ژوئن توسط فدرال رزرو منتشر می‌شود.در این مرحله، به نظر می‌رسد که برخی از سیاستگذاران بازگشت به افزایش نرخ بهره را در اوایل جولای رد نخواهند کرد. لحن خوش‌بینانه در مورد چشم‌انداز تورم می‌تواند باعث افت بیشتر شاخص DXY شود.

این داده‌ها می‌تواند بر سنتیمنت بازار اثر گذار باشد اما بدون شک مهمترین رویداد هفته آینده مربوط به داده‌های نیروی کار ایالات متحده خواهد بود که انتهای هفته (جمعه) منتشر خواهد شد و بازار احتمالا به دنبال شواهد بیشتری از کندشدن اقتصاد ایالات متحده خواهد بود. اگر بازار کار نشانه‌های قوی از ضعف را نشان دهد، احتمالاً بازار از آن به‌عنوان یک نشانه کاهش تورم استقبال خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

اواخر جمعه هفته گذشته، انس جهانی طلا موفق شد از کانال نزولی خود خارج شود. جریان معاملات روز دوشنبه نیز به این شکل پیش رفت که قیمت به سقف کانال نزولی شکسته شده پولبک بزند. پس از آن انس در یک کانال صعودی کوچک به پیشروی خود ادامه داد. این روند باعث شد تا در لحظه تنظیم این گزارش انس قیمت مهم 1935 را نیز لمس کند.

انس جهانی طلا

در حال حاضر قیمت انس از کانال صعودی خود خارج شده است و در صورتی که بتواند از کف محدوده رنج حال حاضر یعنی قیمت 1920 دلار به سمت پایین عبور کند، تارگت بعدی نزولی قیمت 1913 دلار، کف محدوده رنج بزرگتر است.(باکس بنفش‌)

در سناریو دیگر، اگر رویداد‌های انس در روز جاری و آخرین روز هفته داده‌هایی در راستای کند شدن اقتصاد ایالات متحده آمریکا منتشر کنند، فلز گرانبها تقویت شده و به سمت شکست سقف محدوده رنج بنفش رنگ پیش خواهد رفت. عبور از قیمت 1938 دلار به معنای عوض شدن روند انس جهانی طلاست. در این صورت می‌توان برای انس تارگت‌های بالاتری از جمله سقف‌های ماژوری روند نزولی قبلی را متصور بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.