کد مطلب: ۸۹۱۵۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۷ آذرماه / بزرخ دلار در بازار آزاد

قیمت دلار امروز 7 آذرماه / بزرخ دلار در بازار آزاد

قیمت دلار امروز 7 آذر ماه در محدوده چند روز گذشته نوسان داشت و به حدود 50 هزار و 180 تا 200 تومان رسید. آیا دلار به سمت پایین حرکت می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز هم در محدوده چند روز گذشته ماند. یعنی در محدوده کانال 50 هزار و 200 تومان. این چندمین روز متوالی است که قیمت دلار در این محدوده مانده و تغیر معنادارای را ثبت نمی‌کند.

قیمت روزانه ارز آذر 1402

کاهشی‌های بازار امیدوارند که قیمت دلار کانال 50 هزار تومان را از دست بدهد و وارد کانال 49 هزار تومان شود. تحلیلگران بازار هم می‌گویند اگر دلار وارد این کانال بشود، تا میانه کانال 49 هزار تومان پایین می‌آید.

اما افزایشی‌ها معتقدند که قیمت دلار روند صعودی دارد و دلار اگر بتواند خود را تا کانال 50 هزار و 600 تومان برساند، موفق می‌شود که از آنجا وارد کانال 51 هزار تومان شود.

از طرف دیگر با توجه به نزدیکی سال میلادی، این مساله مطرح می‌شود که تقاضا برای دلار در بازار افزایشی است و این افزایش تقاضا می‌تواند به افزایش قیمت دلار دامن بزند.

پیمان مولوی، اقتصاددان و تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز گفت: دولت دارد با ایجاد محدودیت برای واردات، تقاضای دلار را کنترل می‌کند. پس اینکه دلار در تراز ۵۰ هزار تومان باقی مانده تنها محدودیت اعمال شده توسط دولت برای واردات است؛ اما این موضوع تا کجا امکان دارد؟ تا زمانی که این محدودیت باقی‌ست این تراز ۵۰ هزار تومانی نیز حفظ می‌شود اما آیا برای همیشه این اتفاق ممکن است؟ خیر.

این تحلیلگر بازارهای مالی گفت: متاسفانه وقتی ما از قیمت دلار و فنر آن یاد می‌کنیم بسیاری می‌گویند که این فنر نیست! اما من چند سوال مطرح می‌کنم؛ اینکه چگونه قیمت دلار از هزار تومان به سه هزار تومان رسید؟ چگونه سه هزار تومان به ۴۵۰۰ تومان رسید و چگونه از ۴۵۰۰ تومان در مهرماه ۱۸ هزار تومان رسید و بعد از آن به قیمت ۳۰ هزار تومان حرکت کرد؟

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.