کد مطلب: ۸۹۴۹۶۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در هفته سوم دی ۱۴۰۲ / پیشتازی سکه در روند صعودی قیمت‌ها

بازدهی بازارها در هفته سوم دی 1402 / پیشتازی سکه در روند صعودی قیمت‌ها

بازدهی بازارها در هفته سوم دی افزایشی شد. رشد تقاضا قیمت دلار را در روند صعودی قرار داد و متعاقب آن پرش‌های قیمت طلا و سکه را شاهد بودیم. این هفته سکه امامی پرچمدار بیشترین رشد قیمت بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در سومین هفته دی،‌ بازدهی بازارها رشد داشت. این افزایش بازدهی نسبت به مدت اخیر قابل توجه بود.

Screenshot 2024-01-11 at 3.17.57 PM

این هفته دلار کمترین و سکه امامی بیشترین رشد بازدهی را داشتند. معامله‌گران بازارهای مالی سیگنال‌های ورودی به بازار را در صعود قیمت‌ها موثر می‌دانند. آنها موضوع برداشت ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت از صندوق ذخیره ملی و ایجاد محدودیت‌های بانک مرکزی عراق در مبادلات دلاری با ایران را دلیل افزایش قیمت دلار و متعاقب آن رشد قیمت طلا و سکه تلقی می‌کنند. 

تحلیلگران بازارهای مالی، محدوده ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می‌دانند که ساختار فعلی قیمت در این منطقه شکل گرفته و تثبیت شده است. آنها محدوده قیمتی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵۴ هزار تومانی را سقف مقاومت فعلی دلار می‌دانند و معتقدند موضوع انتخابات و تورم‌های سال آینده آرایش دلار را دستخوش تغییر می‌کند.

قیمت دلار

بررسی بازدهی قیمت دلار از ۱۴ تا امروز ۲۱ دی نشان می‌دهد اسکناس آمریکایی با رشد بازدهی ۰.۴۹ درصدی این هفته را به پایان رساند. این اسکناس در روز جاری با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی بسته شد.

قیمت طلا

امروز ۲۱ دی هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت دو میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و با رشد ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومانی نسبت به مدت مشابه هفته گذشته، به کار خود پایان داد. این هفته طلا بازدهی مثبت ۱.۹۷ درصدی داشت. در هفته سوم دی هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۱ میلیون و ۳۳۹ هزار تومانی ایستاد.

انس جهانی طلا نیز در لحظه نگارش این گزارش به رقم ۲۰۳۲ دلاری رسیده است. انس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۱۳ دلار افت قیمت داشته است.

قیمت سکه

در هفته اخیر سکه امامی رشد بازدهی ۴.۲۲ درصدی داشت. این قطعه در روز جاری با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد و رشد قیمت یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

امروز قیمت سکه امامی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۳۱ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با افزایش ۲۷۰ هزار تومانی در سطح ۲۸  میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله امروز قیمت نیم‌سکه با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۷ میلیون. ۸۴۰ هزار تومان، ربع‌ سکه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۱۱ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد و افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

بورس

 نگاهی به معاملات هفته سوم دی‌ نشان می‌دهد شاخص کل در چهار روز ابتدایی هفته نتوانست رشد قابل قبولی داشته باشد. اما در روز چهارشنبه این روند تغییر کرد و نماگر اصلی بازار سرمایه اندکی بر ارتفاع خود افزود.

به این ترتیب، شاخص کل در یک هفته حدود 0.74 درصد افزایش ارتفاع داد و از دو میلیون و 155 هزار واحد به دو میلیون و 170 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این هفته حدود 0.9 درصد رشد داشت و خود را از تراز 756 هزار واحد به 763 هزار واحد رساند.

همچنین بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه هفت میلیارد و 900 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و 990 میلیارد تومان را رقم زد. شاخص ورود و خروج پول حقیقی نیز خروج 371 میلیارد تومان پول حقیقی را از بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد.

بیشترین بازدهی هفته سوم دی

بیشترین بازدهی

بررسی معاملات بورس در هفته سوم دی‌ 1402 نشان می‌دهد که سهام زنگان توانسته است در این هفته با رشد 32 درصدی بیشترین بازدهی را  به ثبت برساند و به ارزش 10 هزار و 985 تومان معامله شود.

نخریس و ثفارس نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند. به گونه‌ای که این دو سهم در این هفته به ترتیب 28 و 27 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته نخریس به قیمت 9 هزار و 40 و ثفارس به دو هزار 605 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی هفته سوم دی

کمترین بازدهی

در طرف مقابل، ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ طوری‌که وتوس، ساینا و ومعلم با کاهش 12 درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کردند. وآتوس در حال حاضر در تراز 301 تومانی قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح 267 تومان است. ساینا در هفته گذشته بیشترین بازدهی را به ثبت رسانده بود. همچنین زشریف نیز دیگر سهمی بود که با کاهش 11 درصدی، بیشترین کاهش را در این هفته به ثبت رساند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.