کد مطلب: ۸۹۷۹۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه / حباب سکه های سنگین ۵۰۰ هزار تومان رشد کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه / حباب سکه های سنگین 500 هزار تومان رشد کرد

قیمت طلا و سکه در نخستین روز از چهارمین هفته بهمن در روند کاهشی قرار گرفت. نوسان کاهش قیمت دلار بازار طلا را با خود همراه کرد. روند معاملات در بازارهای مالی به دلیل تعطیلی روز یکشنبه رونق چندانی نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز شنبه ۲۱ بهمن در روند کاهشی قرار گرفت. در نخستین روز هفته به دلیل تعطیلی روز یکشنبه روند معاملات در بازارهای مالی رونق چندانی نداشت.

Screenshot 2024-02-10 at 5.04.11 PM

روز شنبه کاهش قیمت دلار بر روند قیمت طلا و سکه اثر نزولی گذاشت و انس جهانی طلا نیز روند کاهشی محدودی داشت و با رقم ۲۰۲۴ دلاری در حال معامله است.

تحلیلگران بازارهای مالی روند قیمت دلار را در هفته اخیر باثبات و همراه با نوسانات محدود عنوان می‌کنند و این موضوع بر بازار طلا و سکه اثر مستقیم دارد. آنها معتقدند در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد روند بازار طلا در هفته پایانی آذر در مناطق قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.

نافرمانی سکه‌های سنگین از روند کاهشی بازار طلا

قیمت سکه در اولین روز هفته در سکه‌های سنگین افزایش محدودی داشت و در سایر قطعات سکه کاهشی بود. سکه امامی روز شنبه را با نوسانات افزایشی محدودی آغاز کرد و در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با افزایش ۱۴ هزار تومانی با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان در حال معامله است.

سکه‌ بهار رشد ۱۵ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومانی معامله شد. نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شوند. سکه گرمی کاهش ۲۰ هزار تومانی داشت و با رقم پنج میلیون و ۸۳۰ هزار تومانی معامله شد.

صعود حباب سکه در روند نزولی بازار طلا

قیمت طلا، روز شنبه ۲۱ بهمن کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار در نخستین ساعات بازگشایی بازارها روند کاهشی قابل توجهی داشت و قیمت این مقدار طلا به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت؛ اما این روند نزولی در ادامه مبادلات در بازار طلا کمی تعدیل شد و قیمت دوباره به به کانال ۱۲ میلیونی برگشت.

در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلا با کاهش ۱۷ هزار تومانی با رقم ۱۲ میلیون ۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار چهار هزار و ۲۰۰ تومان، کاهش قیمت دارد و با رقم دو میلیون و ۷۸۴ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۷۴۶ هزار تومان رسید.

روز شنبه حباب در خانواده سکه‌ها در تمام قطعات افزایش‌های قابل توجهی داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۵۴۲ هزار تومان، سکه بهار ۵۵۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۴ هزار تومان، ربع‌سکه ۸۸ هزار تومان و سکه‌ گرمی ۴۸ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.