کد مطلب: ۸۹۸۴۲۱

طلای جهانی خیال بلندشدن ندارد

طلای جهانی خیال بلندشدن ندارد

قیمت طلا امروز، پنجشنبه (۱۵ فوریه) نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند زیرا معامله‌گران اظهارات متناقض مقامات فدرال رزرو ایالات‌متحده را در مورد داده‌های تورمی داغ‌تر از حد انتظار ژانویه که باعث کاهش امیدها به افت زودهنگام و بیشتر نرخ بهره شد، ارزیابی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا پس از اینکه روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد خود از ۱۳ دسامبر رسید، در ۱۹۹۲ دلار و ۷۷ سنت در هر اونس ثابت بود. معاملات آتی طلای آمریکا نیز ثابت بود و در ۲۰۰۴ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس بود.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو روز چهارشنبه اظهار کرد که مسیر بازگشت فدرال‌رزرو به نرخ هدف تورم ۲ درصدی خود همچنان در مسیر قرار خواهد گرفت، حتی اگر افزایش قیمت‌ها در چند ماه آینده اندکی بیشتر از حد انتظار باشد و بانک مرکزی باید نسبت به انتظار طولانی قبل از کاهش نرخ بهره محتاط باشد.

این اعلام بعد از آن بود که یک شگفتی صعودی در تورم ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده  به طور سالانه ۳.۱ درصد افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی‌ها برای افزایش ۲.۹ درصدی بود. طلا پس از این داده‌ها حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه آن از چهارم دسامبر بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، اکنون تمرکز بر روی داده‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده است که در روز جمعه منتشر می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین نقطه‌ای با ۰.۳ درصد کاهش به ۸۸۶.۴۶ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۲۹.۷۲ دلار آمریکا و نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۳۵ دلار رسید.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.