کد مطلب: ۸۹۹۷۳۹

سرما به بازار طلای جهانی رسید

سرما به بازار طلای جهانی رسید

قیمت طلا امروز، دوشنبه (۲۶ فوریه) تحت فشار تقویت دلار آمریکا کاهش یافت و به ۲۰۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش با قیمت دلار برای خریداران خارجی کمتر مقرون به صرفه باشد.

هفته گذشته، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که برای کاهش نرخ‌ها عجله‌ای ندارد و زمانی این کار را انجام می‌دهند که نرخ تورم روند کاهشی پیدا کرده باشد. در حالی که یکی دیگر از مقامات فدرال رزرو دریافت که بانک مرکزی ایالات‌متحده در مسیر کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری، علیرغم آمارهای قوی از تورم و بازار کار در ژانویه است. اکثر سیاستگذاران در آخرین جلسه فدرال رزرو نگران خطرات کاهش زودهنگام نرخ بهره بودند.

افزایش جذابیت نگهداری شمش طلا با کاهش نرخ بهره 

بر اساس گزارش CME Fed Watch Tool، بازارها در حال حاضر با احتمال ۶۸ درصد کاهش در ماه ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش علاقه به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا دارایی‌های خود را در صندوق‌های ETF با پشتوانه طلا مبادله کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۸۹۶.۹۵ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۲۳ دلار آمریکا رسید، در حالی که نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲.۸۶ دلار در هر اونس رسید.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.