کد مطلب: ۹۰۱۴۴۷

انس جهانی رکورد زد/ قیمت طلای جهانی به ۲۱۷۰ دلار رسید

انس جهانی رکورد زد/ قیمت طلای جهانی به ۲۱۷۰ دلار رسید

قیمت طلای جهانی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به رکورد دیگری دست یافت و به ۲۱۷۰ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت جهانی طلا در روز جمعه با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱۷۰ دلار و ۵۵ سنت در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۱۸۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. شمش قرار بود بیشترین درصد افزایش هفتگی خود را از اواسط اکتبر به ثبت برساند.

قیمت انس جهانی طلا به بالاترین سطح تاریخی رسید

قیمت طلا پس از گزارشی مبنی بر افزایش نرخ بیکاری آمریکا و تعدیل افزایش دستمزدها علیرغم شتاب رشد شغل در ماه فوریه، به بالاترین سطح تاریخی ۲۱۸۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین‌تر بود و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد، در حالی که بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح بیش از یک ماهه رسید.

معامله‌گران شرط‌هایی را افزایش دادند که فدرال رزرو می‌تواند در ماه می شروع به کاهش نرخ بهره به حدود ۳۰ درصد پس از گزارش مشاغل کند، اگرچه ماه ژوئن سناریوی محتمل ۷۳ درصد باقی ماند. نرخ‌های بهره پایین از قیمت طلا حمایت می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک اظهار کرد که قیمت طلا در مجموع به روند صعودی خود ادامه خواهد داد، اگرچه ممکن است یک تثبیت کوتاه مدت لازم باشد. در همین حال، انجمن بازار شمش لندن اعلام کرد، معیار قیمت طلای لندن در حراج بعد از ظهر روز جمعه به بالاترین حد خود یعنی ۲۱۷۱ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس تروا رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴.۲۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۹ درصد کاهش به ۹۱۰.۱۰ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۰۱۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و هر سه فلز برای سود هفتگی تعیین شدند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.