خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۰۸۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / راه بازار طلا از سکه جدا شد

قیمت طلا و سکه امروز 10 خرداد 1403 /  راه بازار طلا از سکه جدا شد

قیمت طلا و سکه امروز روند متوازنی نداشت. قیمت سکه افزایشی و طلا کاهشی شد. روز پنجشنبه دلار افزایش محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی و اونس جهانی طلا کاهش نزدیک به پنج دلاری داشت، همین موضوع به هم ریختگی بازار طلا را رقم زد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز روند متوازنی نداشت و راه بازار طلا از سکه جدا شد. قیمت طلا روز پنجشنبه با کاهش پنج دلاری اونس جهانی طلا همراه شد و افزایش ۱۰۰ تومانی دلار قیمت سکه را با خود همراه کرد.

Screenshot 2024-05-30 at 1.50.48 PM

ابتدای هفته جاری، نخستین روز بازگشایی بازار طلا بعد از اعتراضات طلافروشان به سامانه جامع تجارت‌ بعد از نزدیک به سه هفته اعتراض بود؛ برخی معامله‌گران افزایش نیم‌ میلیون تومانی قیمت سکه در روزهای ابتدایی هفته را متاثر از افزایش تقاضا میان معامله‌گران این بازار عنوان کردند.

این هفته  اخبار مربوط به توافق میان ایران و آمریکا در عمان، احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام و انتخابات ریاست‌ جمهوری در تیرماه، مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. این در حالی است که معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی به اتفاق معتقدند انتشار اخبار از سوی سیاست‌گذار برای مهار قیمت دلار و متعاقب آن بازار طلا انجام شده و جنبه خبردرمانی دارد.

سکه کاهشی می‌شود؟

تحلیلگران بازار، محدوده حمایت کوتاه‌مدت سکه را قیمت ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می‌دانند و معتقدند اگر سکه موفق به افت قیمت شود و این منطقه از دست برود، بازار طلا در روند کاهشی قرار خواهد گرفت.

قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۳۲ دلاری ایستاده و کاهش پنج دلاری دارد. اونس نقره نیز روی رقم ۳۱ دلار و ۴۷ سنتی در حال معامله است و بیش از ۵۰ سنت نسبت به مدت مشابه روز گذشته کاهش دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۹ هزار و ۴۲۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت.

سکه امامی و ربع سکه با افزایش قیمت بازگشایی شدند

قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۰ خرداد با افزایش ۴۱۳ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار بدون تغییر قیمت روی رقم ۳۷ میلیون و ۷۴۹ هزار تومانی در حال معامله است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه تغییر قیمت ندارد و روی رقم ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاده است. قیمت ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایشی شد و روی رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود و تغییر قیمتی ندارد.

حباب سکه‌‌های افزایشی، رشد کرد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۶۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۵۶ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۱۱ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۹۳ هزار تومان و ربع سکه ۴۳ هزار تومان افزایشی شد. حباب سکه بهار ۲۱۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۱۴ هزار تومان و سکه گرمی ۲۸ هزار تومان کاهش دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.