خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۰۸۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / طلای داخلی با افزایش اونس جهانی طلا همراه می‌شود؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 تیر 1403 / طلای داخلی با افزایش اونس جهانی طلا همراه می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته هر دو روند افزایش و کاهش را تجربه کرد. نوسانات کاهشی این بازار در اولین روز هفته محدود بود، اما افزایش ریسک‌های سیاسی خارجی و ترور دونالد ترامپ، سکه‌های سنگین در بازار داخلی را در کانال بالاتر نشاند . در این میان، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی، اونس جهانی طلا افزایشی شد؛ آیا این رشد، روند بازارهای داخلی را صعودی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری هر دو روند افزایشی و کاهشی را تجربه کرد؛ کاهش قیمت در روز شنبه با افت قیمت دلار همراه شد، اما ترور ناموفق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، آرایش افزایشی به بازار داخلی طلا داد.

Screenshot 2024-07-16 at 4.42.53 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

طی ۱۰ روز اخیر تحرکات کاهشی دلار، بازار فلز زرد را نیز تحت تاثیر قرار داد و قطعات سکه در کانال‌های قیمتی پایین‌تر قرار گرفتند. کارشناسان اقتصادی برای هفته جاری روزهای آرامی را برای بازار طلا پیش‌بینی کرده بودند؛ این در حالی است که روز دوشنبه و سه‌شنبه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی، اونس جهانی طلا افزایش قابل توجهی داشت و سقف قیمت را شکست.

طلای جهانی ۳۱ اردیبهشت امسال مصادف با ۲۱ می، در بیشترین قیمت تاریخی خود یعنی محدوده ۲۴۲۵ دلاری قرار گرفت؛ بعد از آن ریتم کاهشی را تا میانه خرداد طی کرد و دوباره در روند صعودی قرار گرفت. اکنون اونس جهانی طلا سقف قیمتی قبلی را شکسته و با قیمت ۲۴۳۴ دلاری در بیشترین قیمت تاریخی خود قرار گرفته است. این موضوع در زمان بازگشایی بازارها در روز چهارشنبه، در صورتی که قیمت دلار کاهش قابل توجهی نداشته باشد، می‌تواند به بازار طلا آرایش افزایشی دهد.

 برخی معامله‌گران معتتقدند با وجود تعطیلی بازار طلا در مرکز پایتخت، نوسانات قیمت نمی‌تواند چندان تاثیرگذار و بزرگ باشد؛‌ اما باید در نظر داشت دیگر مراکز خرید و فروش طلا در تهران و سایر شهرهای کشور فعال است و معاملات پشت خطی به قوت خود پابرجاست.

گفتنی است روز سه‌شنبه و در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رشد ۱۲ دلاری در سطح ۲۴۳۴ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره روی رقم ۳۰ دلار و ۶۶ سنتی ایستاده است و کاهش محدودی دارد و قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۷ هزار و ۴۴۰ تومانی ثابت است.

سکه‌های سنگین کانال بالاتر را فتح کردند

قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۲۶ تیر روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۴۶ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۴۰ هزار تومانی داشت. قیمت سکه‌ بهار با رشد ۲۰۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۹۵ هزار تومانی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با افزایش ۵۰ هزار تومانی با رقم  ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد و ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر به ترتیب روی رقم ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا روز یکشنبه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۷۲۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۹۸ هزار تومانی بسته شد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۵۳ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در دومین روز هفته در تمام قطعات افزایشی شد. حباب سکه امامی ۵۲۴ هزار تومان، بهار آزادی ۳۲۸ هزار تومان، نیم ‌سکه ۱۵۶ هزار تومان، ربع سکه ۲۸ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز ۱۳ هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.