فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۹۹۹

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش بینی جدید از قیمت دلار، طلا و سکه/ فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی فرا رسیده است؟

پیش بینی جدید از قیمت دلار، طلا و سکه/ فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی فرا رسیده است؟

بازارهای مالی در هفته گذشته، روزهای آرامی را پشت سر گذاشتند. این در حالی بود که ریتم افزایشی طلای جهانی نیز نتوانست تاثیر چشمگیری بر بازارهای داخلی بگذارد. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، ابراز کرده است که اگر قیمت دلار در دو سه روز آینده در کانال هفتم از کریدور پنجم نوسان داشته باشد، امکان برگشت قیمت این اسکناس به نیمه کریدور پنجم وجود دارد. این ریتم کاهشی فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازارهای مالی بعد از مشخص شدن نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور پیوسته ریتم کاهشی داشت. این روند نزولی با شروع ایام سوگواری محرم تداوم یافت؛ در حالی که اخبار و رویدادهای نامساعد سیاسی نظیر ترور ترامپ و یا تشدید تنش در منطقه خاورمیانه نتوانست بازارهای مالی به ویژه قیمت دلار را افزایش دهد.

در همین راستا، مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به تحلیل تکنیکالی قیمت طلا، سکه و دلار پرداخت و قیمت‌های فعلی را فرصتی مناسب برای ورود به بازارهای مالی عنوان کرد.

وقت خرید سکه است

دیبا در خصوص روند قیمت در بازار سکه با تاکید بر اینکه تعطیلی هفته گذشته باعث عمق کم بازارهای مالی شد، گفت: «قیمت سکه در منطقه ۴۰ میلیون تومانی تثبیت شد و در این منطقه پیشروی کرد؛ با این وجود، خریدهای پلکانی  در محدوده‌های فعلی منطقی به نظر می‌رسد.»

افزایش تقاضا، قیمت طلا را صعودی می‌کند

وی افزود: «قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به منطقه سه میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی واکنش مثبت داشت. اگر تقاضا در هفته جاری در بازار طلا افزایشی‌ شود، می‌توان گفت مقاومت‌ بعدی در بازار طلا منطقه سه میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی و در مرحله بعد، سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی خواهد بود.»

کاهش یک‌باره نرخ بهره فدرال رزرو، طلا را ریزشی می‌کند 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به سقف‌زنی قیمت اونس جهانی طلا و رسیدن به منطقه قیمتی ۲۴۸۲ دلار گفت: «اونس جهانی طلا هر چند ریتم کاهشی داشت اما با تاچ محدوده ذکر شده سقف جدیدی را فعال کرد. دیدگاه معامله‌گران مبنی بر این است که احتمالاً فدرال رزرو به یک‌باره نرخ بهره را کاهش دهد و این موضوع ریزش طلای جهانی را به همراه خواهد داشت.»

پیروزی ترامپ باعث تقویت دلار در برابر طلا می‌شود

دیبا از دیدگاه افزایش احتمال رای آوردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوع نرخ طلای جهانی را بررسی کرد و اظهار داشت:‌ «در صورتی که ترامپ پیروز انتخابات شود، دو احتمال وجود دارد؛ از یک سو کاهش مالیات‌ها رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و  باعث کاهش نرخ بهره خواهد شد. از طرفی، انتخاب ترامپ می‌تواند به نفع دلار و البته کامودیتی‌ها و کریپتوها تلقی شود.»

تثبیت قیمت دلار در سطح فعلی، کاهش بیشتر را در پی دارد

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت دلار، پایین‌تر از کانال هشتم از کریدور پنجم تثبیت شده است، اظهار داشت: «برای اینکه دلار به نیمه کانال پنجم بازگردد، نیاز است که در روزهای معاملاتی هفته جاری در پایین محدوده مقاومت یعنی در کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شود. در صورت تثبیت قیمت دلار در این سطح، می‌توانیم به کاهش بیشتر قیمت اسکناس دلار امیدوار باشیم.»

دیبا در پایان تاکید کرد: «روند نزولی دلار می‌تواند اهرمی برای کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شود و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی ایجاد کند.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.