فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۶۲

حرکت خلاف جهت طلای آب‌شده و سکه امامی

حرکت خلاف جهت طلای آب‌شده و سکه امامی

در این هفته سکه امامی بیشترین بازدهی را کسب کرد و طلای آب شده در نقطه مقابل با بازدهی منفی رو‌ به رو شد

به گزارش تجارت نیوز،

بازار ارز در حال خداحافظی با دولت سیزدهم است و در هفته آتی به استقبال دولت مسعود پزشکیان خواهد رفت.

بازار ارز در این هفته میل کاهشی نداشت به همین خاطر تغییر مسیر داد و در این هفته از کانال ۵۷ هزار تومانی خود را تا نیمه کانال ۵۸ هزار تومانی بالا کشید.

با وجودی که اونس طلا در این هفته منفی بود و بازدهی طلای جهانی منفی بود قیمت‌‌ها در بازار ارز و طلا غالبا افزایشی بود و تنها بازدهی طلای آب شده در این هفته منفی شد.

درهم امارات در مقایسه با دلار رشد کمتری را ثبت کرده است و همین مسئله به منفی‌تر شدن حباب درهم منجر شده است. حباب درهم به منفی ۳۲۷ تومان رسید که منفی‌ترین حباب درهم از ابتدای خرداد ماه است.

به رغم کاهش ارزش اونس جهانی طلا در روز پنجشنبه نسبت به مدت مشابه هفته قبل، ارزش سکه امامی بیشتر از سایر اقلام سکه رشد کرد دلیل این اتفاق احتمالا افزایش ۳.۴ درصدی حباب سکه امامی نسبت به مدت مشابه هفته قبل است که باعث شده بازدهی سکه امامی مثبت شود.

در چنین شرایطی اگرچه حباب طلای آب‌شده پس از هفت روز کاری مثبت شد ولی طلای آب شده نتوانست بازدهی مثبت ایجاد کند و بازدهی آن نسبت به مدت مشابه هفته قبل کاهش یافت، کاهش ۳.۶ درصدی اونس جهانی طلا عاملی بود که مانع از اثرگذاری افزایش دلار بر طلای آب شده شد و بازدهی طلای آب شده را منفی کرد.

گزارشات اقتصادی ایالات متحده بهتر از انتظار بود و همین مسئله باعث تقویت شاخص دلار و‌ نزولی شدن اونس جهانی طلا در این هفته شد.

در این هفته حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، برای دریافت ارز اربعین و خروج از مرز‌ها به سمت عراق، ثبت‌نام در سامانه «سماح» الزامی است.

طرح آزادسازی واردات خودرو با هر کد ملی باعث ایجاد پرسش‌های زیادی در این باره شده است که بخشی از آن هم نگرانی ‌های مربوط به بازار ارز است . تحلیلگران پرسش‌های زیادی در این باره دارند که به نظر می‌رسد باید پاسخ آن را از دولت چهاردهم جویا شوند.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.