فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۳۲۹

مجتبی‌ دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش بینی جدید از قیمت دلار و طلا/ منطقه شیرین خرید از دست رفت؟

پیش بینی جدید از قیمت دلار و طلا/ منطقه شیرین خرید از دست رفت؟

خیز دلار برای صعود به کریدور ششم، روز چهارشنبه به بهانه شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، به سرانجام رسید. اکنون خریداران ارز این سوال را مطرح می‌کنند که آیا منطقه شیرین خرید دلار از دست رفته است؟ مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در مصاحبه با تجارت‌نیوز پرش کنونی قیمت دلار را با وجود رخدادهای منطقه قابل پیش‌بینی عنوان کرد و منطقه‌های شیرین خرید در بازارهای مالی را از دست رفته دانست.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار با تشدید تنش در منطقه خاورمیانه با رشد پلکانی همراه شد و با حادثه شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ حماس در تهران منطقه مقاومت مهم را از دست داد و با رشد پلکانی وارد کریدور ششم شد.

کارشناسان اقتصادی اهرم‌های بازدارنده برای رشد قیمت دلار، نظیر انتخابات ریاست‌ جمهوری، خوشبینی‌های سیاسی و احتمال از سرگیری مذاکرات آمریکا و ایران را از دست رفته می‌دانند و معتقدند پاسخ ایران به رخداد اخیر می‌تواند در تعیین تکلیف آینده کوتاه‌مدت بازارهای مالی تاثیر مستقیم داشته باشد.

قیمت دلار در محدوده فعلی تثبیت شده است

در همین راستا مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه شهادت هنیه در تهران قیمت دلار را در محدوده جدید معاملاتی تثبیت کرد، اظهار داشت: «خیز دلار برای فتح کریدور جدید با وجود رخدادهای منطقه و تشدید تنش میان اسرائیل با لبنان و ترکیه قابل حدس بود. این در حالی است که در هفته اخیر قیمت دلار تا کانال هشتم و نهم کریدور پنجم بالا رفت و از دید تکنیکال این رشد قیمت، فضا را به سمت کریدور ششم سوق داد.»

وی قیمت‌های شیرین هفته‌ها و ماه‌های گذشته را از دست رفته دانست و گفت: «قیمت دلار در منطقه معاملاتی جدید تثبیت شده است و تغییر روند فعلی مستلزم تغییر شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده است.» این کارشناس اقتصادی به خریداران ارز توصیه کرد، خریداران در مناطق مختلف خریدهای میانگینی داشته باشند.

حباب طلا بزرگتر شده است

وی در خصوص قیمت طلای ۱۸ عیار اظهار داشت: «این فلز ارزشمند با از دست دادن منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در روند صعودی افتاد و اکنون در محدوده سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی در حال معامله است. حباب طلا نسبت به روزهای گذشته نیز بالاتر رفته است.»

خریداران از ورود نقطه‌ای به معاملات طلا پرهیز کنند

دیبا با تاکید براینکه فعلا اهرمی که می‌تواند از سرمایه‌های ما در روزهای اخیر محافظت کند، طلاست، گفت:‌ «نوع واکنش ایران نسبت به مباحث اسرائیل و موضوع شهادت هنیه نیز اهمیت زیادی دارد و آینده طلا و سایر بازارهای مالی را مشخص می‌کند.»

وی یادآور شد: «معامله‌گران باید فضای فکری معاملاتی خود را در اصلاح‌ها به صورت میانگینی انجام دهند. خریداران به ویژه افرادی که تبحر ندارند دنبال ورودهای نقطه‌ای نباشند.»

اونس جهانی طلا به قله ۳ هزار دلاری چشم دارد

این کارشناس اقتصادی در خصوص اونس جهانی گفت: «طلای جهانی تحت تاثیر اتفاقات تهران قرار گرفت و به سمت ۲۴۲۵ دلار حرکت کرد و به نظر می‌رسد در این سطح حفظ شود.»

دیبا افزود: «به نظر می‌رسد طلا به فکر این است که در صعود خود اصلاح ریزش را انجام دهد و به سمت منطقه ۲۴۵۷ دلاری بیاید.اگر در آن منطقه نتواند محدوده‌های بالاتر مانند ۲۴۹۰ را بشکند، اصلاح بزرگتر را هم می‌توانیم تا ۲۱۵۰ انتظار داشته باشیم. اگر اونس جهانی طلا بتواند بالای این محدوده تثبیت شود ریتم کماکان صعودی خواهد داشت و مناطق قیمتی ۲۸۰۰ و ۳۰۰۰ دلاری نیز دیده خواهد شد.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.