فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۵۲۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در هفته دوم مرداد ۱۴۰۳ / پرش بازدهی بازارهای مالی با سیگنال تنش

بازدهی بازارها در هفته دوم مرداد 1403 / پرش بازدهی بازارهای مالی با سیگنال تنش

بازدهی بازارهای مالی در هفته دوم مرداد متاثر از افزایش انتظارات تورمی و ترور اسماعیل هنیه در تهران روند رشد شارپی داشت و در مقابل بورس ریزش شدیدی را تجربه کرد. بازدهی بازارها در هفته اخیر با پرچمداری طلا به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازدهی بازارها در هفته دوم مرداد متاثر از رخدادهای نامساعد در منطقه خاورمیانه و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران افزایش شارپی را تجربه کرد. متاثر از اخبار نامساعد هفته اخیر دلار وارد کریدور ششم شد و ریتم قیمت در بازار طلا با حمایت اونس جهانی طلا و رشد دلار در روند صعودی قرار گرفت.

Screenshot 2024-08-01 at 4.24.36 PM

کارشناسان اقتصادی با وجود تشدید تنش در منطقه خاورمیانه تصمیمات سیاسی در هفته‌های آتی و افزایش یا کاهش امنیت در منطقه را در ریتم بازارهای مالی موثر می‌دانند.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند اینکه شروع به کار دولت چهاردهم با حادثه ترور بالاترین مقام حماس در تهران و خیز بازارهای مالی به کانال‌های قیمتی بالاتر و ریزش شدید بورس همزمان شد، امید به انجام مذاکره تهران با آمریکا را کمرنگ‌تر کرده است. آنها معتقدند این تنش‌ها می‌تواند راه دشوار تثبیت قیمت در بازارهای مالی را برای رئیس‌جمهور نهم سخت کند و فشارهای وارده بر مردم را که امید داشتند رفع تحریم‌ها می‌تواند به بهبود اوضاع اقتصادی منجر شود، بیشتر کند.

بازدهی بازارها از ۴ تا ۱۱ مرداد با پرچمداری طلا و در مرحله بعد سکه و دلار به کار خود پایان داد و بورس با بازدهی منفی ۴.۹۴ درصدی هفته دوم مرداد را پشت سر گذاشت.

دلار هزار و ۸۰۰ تومان گران شد

قیمت دلار  از چهار تا ۱۱ مرداد با نوسانات افزایشی همراه شد. این اسکناس همانند هفته گذشته با رشد بازدهی به کار خود پایان داد. دلار در هفته دوم مرداد بازدهی مثبت ۳.۱۶ درصدی و رشد قیمت هزار و ۸۵۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در پله چهارم از کف کریدور ششم به کار خود پایان داد.

اونس جهانی طلا ۷۳ دلار رشد کرد

روز پنجشنبه ۱۱ مرداد هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۵۹۶ هزار تومان رسید و رشد قیمت ۲۱۸ هزار و ۶۰۰ تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی ۶.۴۷ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۵۹۲ هزار تومانی ایستاد و رشد بازدهی ۶.۹۰ درصدی و رشد قیمت یک میلیون و ۶۷۶ هزار تومانی داشت.

گفتنی است در هفته دوم مرداد طلای جهانی بر خلاف هفته‌ گذشته افزایشی شد. این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی رشد ۷۳ دلاری و افزایش بازدهی ۳.۰۸ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۴۴۳ دلاری در حال معامله است. همچنین اونس جهانی نقره با افت یک دلاری روی رقم ۲۰ دلار و ۱۰ سنتی ایستاده است و رشد دو دلاری دارد.

بازدهی سکه از طلا جا ماند

در هفته اخیر سکه امامی رشد بازدهی ۴.۰۶ درصدی و افزایش قیمت یک میلیون و ۶۷۶ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۱ مرداد با قیمت ۴۲ میلیون و ۹۸۱ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون  و ۷۱۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز در سطح هفت میلیون و ۳۰۰ تومانی قرار گرفت.

هفته‌ تلخ تالار شیشه‌ای با ریزش ۱۰۷ هزار واحدی شاخص کل

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته دوم مرداد 1403 نشان می‌دهد که سهام نمرینو توانسته است در این هفته با رشد 18 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 5,753 تومان معامله شود.

IMG_20240801_093330_310

آپ و ودی نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 17 و 13 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته آپ به قیمت 349 و ودی به 703 تومان رسیدند. زنگان و داوه نیز در این هفته دیگر سهم‌های پربازده بازار سهام بودند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته دوم مرداد 1403

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده، بیشتر بوده است؛ به طوری که سفار با افت 19 درصدی کم‌بازده‌ترین نماد بورس در این هفته بوده است.

IMG_20240801_094001_228

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.