خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۱۶۱

ارز اربعین فقط در شعب انتخاب شده در زمان ثبت‌ نام ارائه می‌ شود

ارز اربعین فقط در شعب انتخاب شده در زمان ثبت‌ نام ارائه می‌ شود

زائران متقاضی دریافت ارز اربعین با ثبت نام در سامانه‌های مربوطه بانک‌های عامل فروش ارز اربعین و خرید ارز می‌توانند با مراجعه به بانکی که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند، ارز خریداری شده خود را تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق، دریافت کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

در حالی که تنها ۱۱ روز تا اربعین باقی مانده است، فروش ارز اربعین برای زائران مراسم امسال از روز دوشنبه (هشتم مرداد ماه) آغاز شد و به گفته بانک مرکزی تا روز شنبه سوم شهریور ماه ادامه دارد و زائران اربعین می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق را با نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند.  

با ابلاغ بانک مرکزی،  هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک‌های عامل فروش ارز اربعین معرفی شده‌ و ۳۱۶۸ شعبه و باجه از سوی بانک‌های عامل به زائران خدمات ارز اربعین ارائه می‌دهند.  

در این میان، بانک ملی با ۳۰۲ شعبه، پست بانک با ۲۰۰۸ شعبه و باجه، بانک ملت با ۲۸۰ شعبه، بانک صادرات با ۲۲۱ شعبه، بانک سپه با ۱۸۹ شعبه، بانک تجارت با ۱۰۶ و بانک پارسیان با ۶۳ شعبه در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات مربوط به فروش و عرضه ارز اربعین به زائران هستند.

زائران متقاضی ارز اربعین می‌توانند با مراجعه به سایت و یا نرم افزارهای معرفی شده از سوی این بانک‌های عامل به دلخواه خود و تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق خریداری کنند. بنابراین، بستر و سازوکار فروش غیر حضوری ارز برای همه زائران واجد شرایط که ثبت نام خود را در سامانه سماح انجام داده‌اند، فراهم است.  

بسترهای غیر حضوری ثبت نام و خرید ارز اربعین

بانک ملی ایران و پست بانک از طریق بستر پیام‌رسان «بله»، بانک سپه از طریق بستر پیام‌رسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سیپنو» به نشانی https://sepino.bsi.ir/ ، بانک پارسیان از طریق پیام رسان «آیگپ»، بانک تجارت از طریق سامانه الکترونیک بانک تجارت و بانک ملت از طریق پیشخوان الکترونیک بانک ملت، خدمات فروش غیر حضوری ارز را به زائران اربعین ۱۴۰۳ ارائه و متقاضیان دریافت غیر حضوری ارز می‌توانند از طریق بسترهای ارائه شده، مراحل ثبت نام خود را تکمیل و با مراجعه به بانک‌های متنخب فروش ارز، میزان ارز درخواستی خود را دریافت کنند.

برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی الزامی است و کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.

براساس گزارش میدانی امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه ایسنا از برخی شعبات ارزی بانک‌های عامل فروش ارز اربعین، همه زائرانی که فرایند ثبت نام دریافت ارز اربعین را انجام داده و کد رهگیری مربوطه را دریافت کرده‌اند به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانند ارز خریداری شده خود را از شعب منتخب دریافت کنند.

تنها در شعبه انتخاب شده ارز ارائه می‌شود

باید توجه داشت که زائران متقاضی ارز اربعین تنها می‌توانند به شعبی که در مراحل ثبت نام انتخاب کرده‌اند برای دریافت ارز خود مراجعه کنند. با این حال بر اساس گزارش میدانی ایسنا، در برخی  از شعب بانک‌های عامل ارائه ارز، ارائه گذرنامه حتما الزامی نیست و کسانی که تمامی مراحل ثبت نام را انجام و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با ارائه اصل کارت ملی، ارز خریداری شده خود را دریافت کنند.

همچنین به منظور تسهیل در دریافت ارز زائران، سرپرستان خانوار می‌توانند برای خرید ارز اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک‌های عامل انتخاب شده فروش این ارز مراجعه و ارز خود را دریافت کنند. به عبارتی، عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند نسبت به دریافت ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

گفتنی است؛ فروش ارز بابت سرفصل فوق، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

لیست شعب منتخب دریافت ارز اربعین

شعب منتخب عرضه ارز اربعین بانک ملی ایران 

شعب منتخب عرضه ارز اربعین بانک پارسیان 

شعب منتخب عرضه ارز اربعین پست بانک 

شعب منتخب عرضه ارز اربعین بانک صادرات 

شعب منتخب عرضه ارز اربعین بانک سپه

شعب منتخب عرضه ارز اربعین بانک تجارت 

شعب منتخب عرضه ارز اربعین بانک ملت

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.