فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۷۵۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها از ۲۵ مرداد تا ۱ شهریور ۱۴۰۳ / دلار از رشد بازدهی بازارها جا ماند

بازدهی بازارها از ۲۵ مرداد تا ۱ شهریور 1403 / دلار از رشد بازدهی بازارها جا ماند

بازدهی بازارها در هفته منتهی به آخرین ماه تابستان روند یکدستی نداشت. دلار با کاهش بازدهی از رشد قیمت بازار طلا جا ماند و بورس نیز با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. رشد اونس جهانی طلا و ورود به منطقه ۲۵۰۰ دلاری بازار طلا را با خود همراه کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازدهی بازارها در هفته اخیر روند یکدستی نداشت. بازدهی طلا و سکه در هفته منتهی به شهریور با افزایش ارزش به کار خود پایان داد؛ در مقابل بازدهی دلار کاهشی شد.

Screenshot 2024-08-22 at 4.00.47 PM

شرایط باثبات سیاسی در منطقه خاورمیانه و در داخل ایران، کاهش حجم مبادلات به دلیل تعطیلی اربعین و شروع سفرهای سالانه به کربلا در هفته اخیر مهم‌ترین تاثیر را بر کاهش قیمت دلار گذاشت.

گفتنی است در مدت یاد شده اونس جهانی طلا نوسان زیادی داشت و در بیشتر روزها افزایشی بود. طلای جهانی به بیشترین مقدار تاریخی خود رسید و منطقه قیمتی ۲۵۰۰ دلاری را فتح کرد و در این محدوده ماندگار شد. همین موضوع افزایش قیمت در بازار طلای داخلی را رقم زد.

بازدهی دلار منفی شد

قیمت دلار  از ۲۵ مرداد تا اول شهریور با کاهش پلکانی همراه شد. این اسکناس همانند هفته گذشته با افت بازدهی به کار خود پایان داد. دلار مدت یاد شده بازدهی منفی ۰.۶۸ درصدی و کاهش قیمت ۴۰۰  تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

اونس جهانی طلا ۴۴ دلار گران شد

روز پنجشنبه یکم شهریور هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۵۹۶ هزار تومان رسید و برخلاف هفته گذشته رشد قیمت ۱۲۱ هزار تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی  ۳.۴۸ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تومانی ایستاد و رشد بازدهی ۳.۱۹ درصدی و افزایش قیمت ۴۸۱ هزار تومانی داشت.

گفتنی است از ۲۵ مرداد تا یکم شهریور طلای جهانی همانند هفته‌ گذشته افزایشی شد. این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی رشد ۴۴ دلاری و افزایش بازدهی ۱.۷۹ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۵۰۲ دلاری در حال معامله است.

سکه بیش از یک میلیون تومان گران شد

در هفته اخیر قیمت سکه امامی افزایش بازدهی ۳.۱۴ درصدی و رشد قیمت یک میلیون و ۲۵۹ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۸ مرداد با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۷ میلیون و ۶۷۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون تومانی قرار گرفت.

افت ماهانه شاخص کل به ۶.۴۱ درصد رسید

بررسی روند سهم‌های بازار سهام در هفته پایانی مردادماه نشان می‌دهد، دو سهم غگز و شفام با رشد 10 درصدی در این هفته پربازده‌ترین نمادهای بازار سهام بودند.

IMG_20240822_111817_604

همچنین فن افزار، وبانک و سصوفی نیز توانستند حدود 9 درصد بازدهی کسب کنند و در لیست نمادهای برتر بورس قرار بگیرند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته پایانی مرداد 1403

در طرف دیگر ماجرا دو سهم فبیرا و سایرا با افت 9 درصدی بیشترین کاهش را در این هفته تجربه کردند و به سطوح 157 و 3,805 تومانی رسیدند. همچنین دو سهم وسدید و کماسه نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در این هفته بودند.

IMG_20240822_111818_491

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.