فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۱۲۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلای جهانی / سرنوشت سقف تاریخی طلا در گرو داده‌های PCE

پیش بینی قیمت طلای جهانی / سرنوشت سقف تاریخی طلا در گرو داده‌های PCE

انتشار داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی جولای در هفته آینده، سرنوشت اونس برای ثبت رکورد تازه، یا از دست دادن مرز 2500 دلاری را تعیین خواهد کرد. بر همین اساس برای پیش بینی قیمت طلای جهانی باید به رویدادهای تقویم اقتصادی آمریکا توجه داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

طلا با پشت سر گذاشتن یک روند صعودی، دوشنبه هفته گذشته وارد فاز تثبیت شد. اظهارنظر مقامات فدرال رزرو باعث شد بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در روز سه‌شنبه کاهش یابد و راه را برای طلای جهانی در راستای ثبت رکورد جدید 2531 دلاری هموار کند.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، گفته است: اگر داده‌های دریافتی نشان دهد تورم به طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند، کاهش تدریجی نرخ‌ها برای جلوگیری از محدود شدن بیش از حد مناسب خواهد بود. در همین حال، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، نیز به وال‌استریت ژورنال گفته است: بحث در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره در سپتامبر مناسب است.

پس از اینکه داده‌های منتشرشده در S&P Global نشان داد فعالیت‌های تجاری در اوایل آگوست با سرعتی مطلوب به رشد خود ادامه می‌دهد، با برآورد فوری PMI ترکیبی به 54.1 واحد، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده با شتاب زیادی بهبود یافت. این اتفاق به شاخص دلار کمک کرد جای پای مناسبی پیدا کند. به همین دلیل طلای جهانی نیز مرز 2500 دلاری خود را برای مقطعی در هفته گذشته از دست داد.

پیش بینی قیمت طلای جهانی در هفته پیش رو

بر اساس تقویم اقتصادی ایالات متحده، داده‌های سفارشات کالاهای بادوام در جولای، روز دوشنبه ارائه خواهد شد. اگرچه این داده‌ها عموماً از سمت فعالان بازار نادیده گرفته می‌شوند اما در صورتی که این داده‌ها به میزان قابل توجهی از انتظارات بازار فاصله بگیرند، واکنش بازار را به همراه خواهد داشت. یک غافلگیری مثبت می‌تواند ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده را کاهش دهد و به دلار کمک کند تا تقاضای تازه‌ای پیدا کند.

دومین تخمین از GDP سوخت پرواز طلای جهانی را تامین می‌کند؟

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) دومین تخمین از رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه‌ماهه دوم را منتشر خواهد کرد. بازارها انتظار ندارند تغییری نسبت به برآورد اولیه 2.8 درصدی داشته باشند. یک بازنگری نزولی غیرمنتظره می‌تواند بر دلار تاثیر بگذارد و با واکنش فوری، در را برای افزایش قیمت طلا باز کند.

انتظار سرمایه‌‌گذاران طلا برای داده‌های سرنوشت‌ساز PCE

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) جولای را منتشر می‌کند که سنجش ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است. احتمالاً سرمایه‌گذاران به شاخص ماهانه قیمت اصلی PCE واکنش نشان خواهند داد، که قیمت‌های اقلام بی‌ثبات را حذف می‌کند و با آثار پایه تحریف نمی‌شود.

XAU

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، شاخص PCE به میزان 0.2 درصد در بعد ماهانه افزایش یابد. آخرین نظرات پاول نشان می‌دهد سیاست‌گذاران اکنون بیشتر بر بازار کار متمرکز شده‌اند تا تورم. بر همین مبنا ممکن است برای افزایش قاطع ارزش دلار افزایشی 0.4 درصدی در شاخص PCE هسته نیاز باشد. از طرف دیگر، خروجی این شاخص در سطح یا کمتر از حد انتظار بازار، می‌تواند از حرکت طلا در آخر هفته حمایت کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجات‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.