فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۵۵۳

قیمت طلا در بازار جهانی رکورد جدید می‌زند؟

قیمت طلا در بازار جهانی رکورد جدید می‌زند؟

قیمت طلا در نزدیکی بالاترین رکورد خود نوسان دارد و عواملی مانند تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر، می‌تواند به روند مثبت فلز زرد کمک کند.

به گزارش تجارت نیوز،

طلا پس از تأیید انتظارات از سوی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا ماه آینده میلادی شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، به سمت رکورد جدیدی حرکت کرد.

به نوشته بلومبرگ، این فلز گران‌بها با افزایش در هفته گذشته، طی امروز دوشنبه (5 شهریور) تا سطح 2526 دلار در هر اونس نیز معامله شد. پاول روز جمعه گفت «زمان آن رسیده است» که به تسهیل سیاست پولی روی آوریم. او همچنین قصد خود را برای جلوگیری از آهسته‌تر شدن بازار کار ایالات متحده اعلام کرد.

هزینه‌های استقراض پایین‌تر معمولا جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا فلز زرد نسبت به اوراق خزانه‌داری دارای بهره‌ نیست. قیمت این فلز گران‌بها در سال جاری میلادی بیش از 20 درصد افزایش یافته که تا حد زیادی به دلیل خوش‌بینی نسبت به این موضوع است که فدرال رزرو به نقطه عطف مورد انتظار خود نزدیک‌تر شده است.

تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن به دلیل افزایش خطرات ژئوپولیتیکی و عدم قطعیت پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر، همراه با خرید این فلز از سوی بانک‌های مرکزی و مصرف‌کنندگان آسیایی، به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 9:43 دقیقه صبح به وقت لندن با رشد نیم درصد به سطح 2524 دلار در هر اونس رسید. فلز زرد هفته گذشته توانسته بود به رکورد 2531 دلار در هر اونس دست یابد. شاخص دلار بلومبرگ پس از کاهش 1/2 درصدی در هفته گذشته، ثابت مانده است.

در ایالات متحده، هفته‌ای پر از داده‌ها در پیش است که می‌تواند انتظارات در مورد سرعت کاهش نرخ‌ بهره را تغییر دهد. قابل توجه‌ترین مورد، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی - معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم - برای ماه جولای است که روز جمعه منتشر خواهد شد.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.