فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۰۹۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها هفته اول شهریور ۱۴۰۳ / بازدهی تمام بازارها با پرچمداری بورس مثبت شد

بازدهی بازارها هفته اول شهریور 1403 / بازدهی تمام بازارها با پرچمداری بورس مثبت شد

بازدهی بازارها در هفته ابتدایی شهریور در تمام بازارها مثبت شد. در حالی که این هفته به سبب تعطیلی روز یکشنبه بازارها روزهای نسبتاً آرامی داشتند اما بازدهی بازارها مثبت شد. بازدهی بورس گوی سبقت را از بازارهای مالی ربود.

به گزارش تجارت نیوز،

بازدهی بازارها در اولین هفته شهریور بر خلاف هفته‌های رنج مرداد در روند افزایشی قرار داشت. بر خلاف انتظار معامله‌گران و پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر سپری شدن روزهای آرام ابتدای شهریور، رشد ریسک‌های سیاسی در خاورمیانه در هفته نیمه تعطیل جاری بازدهی بازارهای مالی را افزایشی کرد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با اتمام نیمه ابتدایی شهریور روند رکودی بازارهای مالی با رشد تقاضا به اتمام می‌رسد.

Screenshot 2024-08-29 at 4.38.50 PM

دلار هزار تومن گران شد​

قیمت دلار از یکم تا هشت شهریور با رشد قیمت همراه شد. این اسکناس بر خلاف هفته گذشته با رشد بازدهی به کار خود پایان داد. دلار در مدت یاد شده رشد بازدهی ۱.۷۰ درصدی و رشد قیمت هزار تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در نیمه بالایی کانال نهم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

قیمت اونس جهانی تعدیل شد

روز پنجشنبه هشت شهریور هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و رشد قیمت ۳۱ هزار تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی ۰.۸۶ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۷۲۳ هزار تومانی ایستاد و رشد بازدهی ۱.۰۲ درصدی و افزایش قیمت ۱۵۸ هزار تومانی داشت.

گفتنی است از یکم تا هشتم شهریور طلای جهانی همانند هفته‌ گذشته افزایشی شد. این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی در هفته اخیر رشد بالایی داشت؛ اما روند قیمت طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش کمی تعدیل شد و با رشد هشت دلاری و افزایش بازدهی ۰.۳۲ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۵‍۱۰ دلاری در حال معامله است.

سکه ۷۵۰ هزار تومان گران شد

در هفته اخیر قیمت سکه امامی افزایش بازدهی ۱.۶۶ درصدی و رشد قیمت ۷۰۵ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه هشتم شهریور با قیمت ۴۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون  و ۷۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

ورود و خروج پول حقیقی هم‌تراز شد

بررسی روند سهم‌های بازار سهام در هفته اول شهریور نشان می‌دهد، سه سهم کایزد، دپارس و غنوش با رشد 9 درصدی در این هفته پربازده‌ترین نمادهای بازار سهام بودند. فپنتا و غنیلی نیز توانستند حدود هشت درصد بازدهی کسب کنند و در لیست نمادهای برتر بورس قرار بگیرند.

IMG_20240829_114005_493

کمترین بازدهی نمادها در هفته اول شهریور 1403

در طرف دیگر ماجرا چهار سهم ودانا، بمیلا، سایرا و کنور با افت هفت درصدی بیشترین کاهش را در این هفته تجربه کردند. همچنین فبیرا نیز دیگر سهم کم‌بازده این هفته بوده است.

IMG_20240829_114007_022

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.