فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۲۱۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / بازار طلا از نوسان کاهشی اونس جهانی تبعیت می‌کند؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ شهریور 1403 /  بازار طلا از نوسان کاهشی اونس جهانی تبعیت می‌کند؟

قیمت طلا و سکه در هفته نیمه تعطیل اخیر روند نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت. در سه روز معاملاتی هفته دوم شهریور، بازار طلا با رشد دلار همراه شد و از کاهش طلای جهانی تبعیت نکرد. گفتنی است در زمان بسته بودن بازارهای داخلی، اونس جهانی طلا منطقه ۲۵۰۰ دلاری را از دست داد. باید دید این ریزش، در روز پنجشنبه بر روند قیمت در بازار طلای داخلی تاثیر نزولی می‌گذارد یا خیر.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در سه روز فعالیت بازارها در هفته دوم شهریور تحرکات قیمتی محدودی داشت و بازار طلا، بیشتر از اونس جهانی، با رشد قیمت دلار همراه شد. تحلیلگران بازارهای مالی برای هفته سوم شهریور در صورت تثبیت قیمت دلار و عدم وقوع اخبار نامساعد، فضای حرکتی بازار طلای داخلی را همچنان محدود می‌دانند.

Screenshot 2024-09-04 at 4.30.22 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران با توجه به نوسانات حرکتی محدود قیمت در بازار طلا این بازار را رکودی می‌دانند و معتقدند در هفته سوم شهریور نیز قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد داشت. با وجود اینکه در زمان بسته بودن بازارها اونس جهانی طلا کاهش قابل توجهی داشت، اما احتمال افت چشمگیر قیمت در بازار طلا داخلی در صورت تثبیت قیمت دلار کم است.

کارشناسان اقتصادی تا مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند قیمت در بازارهای مالی را با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند.

اونس جهانی منطقه ۲۵۰۰ دلاری را از دست داد

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با کاهش همراه است و روی رقم 2486 دلاری در حال معامله است و همچنان نزولی‌ست. اونس جهانی نقره نیز با رشد ۱۵ سنتی روی رقم ۲۸ دلار و ۱۸ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ هم در بازار داخلی روی رقم ۵۴ هزار و ۲۲۰ تومانی ثابت ایستاده است.

راه قیمت طلا و سکه از هم جدا شد

قیمت سکه روز سه‌شنبه در روند افزایشی بازگشایی شد. قیمت سکه امامی در سطح ۴۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومانی ایستاد و قیمت سکه بهار با رقم ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی معامله شد. همچنین قیمت نیم ‌سکه و ربع سکه به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان معامله شدند. قیمت سکه گرمی نیز در سطح هفت میلیون و ۱۹۵ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه با کاهش ارزش همراه شد. هر مثقال طلا روی رقم ۱۵ میلیون و ۷۸۴ هزار تومانی قرار گرفت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با رقم سه میلیون و ۶۴۳ هزار و ۳۰۰ تومانی معامله شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.