فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۳۳۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / بازار طلا با نوسان محدود، درجا زد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / بازار طلا با نوسان محدود، درجا زد

قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه با افزایش محدود در تمام وزن‌ها و قطعات، بازگشایی شد. امروز دلار بدون تغییر قیمت نسبت به روز سه‌شنبه معامله شد؛ اما اونس جهانی طلا با رشد ۲۲ دلاری به افزایش محدود قیمت در بازار طلای داخلی کمک کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۱۵ شهریور با افزایش پنج تا ۲۵ هزار تومانی بازگشایی شد. نوسان قیمت در بازار طلا به دلیل هفته نیمه تعطیل اخیر محدود بود.

Screenshot 2024-09-05 at 1.48.07 PM

قیمت دلار روز پنجشنبه در روند رنج بازگشایی شد و اونس جهانی طلا افزایش ۲۲ دلاری داشت. طلای جهانی روز گذشته منطقه قیمتی ۲۵۰۰ دلاری را از دست داد؛ اما در لحظه نگارش این گزارش در روند افزایشی قرار دارد و همین افزایش، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را در روند صعودی، هر چند محدود، قرار داده است.

برخی معامله‌گران با توجه به پایان ماه صفر و شروع جشن‌ها و عروسی‌ها معتقدند تقاضا در بازار طلا در هفته آینده در روند افزایشی قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که حرفه‌ای‌های بازار طلا روند تقاضا را در رشد قیمت در بازار فلز زرد موثر نمی‌دانند و معتقدند قیمت دلار و اونس جهانی طلا فاکتورهای تعیین قیمت در این بازار هستند و روند تقاضا فقط ریتم حباب سکه را دچار نوسان خواهد کرد.

نقره ۱۲۰۰ تومان گران شد

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۵۱۶ دلاری در حال معامله است. قیمت اونس نقره روی رقم ۲۸ دلار و ۷۲ سنتی در حال معامله است و رشد ۵۲ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ نیز در بازار داخلی با رقم ۵۵ هزار و ۴۹۰ تومانی در حال معامله است و رشد هزار و ۲۷۰ تومانی دارد.

افزایش قیمت قطعات سکه محدود شد

قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۵ شهریور با رشد ۲۵ هزار تومانی روی رقم ۴۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی در حال معامله است. قیمت سکه‌ بهار با افزایش پنج هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با رشد ۲۰ هزار تومانی روی رقم ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ایستاده است. ربع سکه با رشد هشت هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه گرمی با رشد پنج هزار تومانی در سطح هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

حباب سکه کاهشی شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش همانند سکه افزایش محدودی دارد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد دو هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۴۴ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۶ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات کاهش قابل توجهی داشت. حباب سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۱ هزار تومان، ربع سکه ۶۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳۱ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.