فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۳۶۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها هفته دوم شهریور ۱۴۰۳ / بورس با بازدهی مثبت از بازارهای مالی جلو زد

بازدهی بازارها هفته دوم شهریور 1403 / بورس با بازدهی مثبت از بازارهای مالی جلو زد

بازدهی بازارها در هفته دوم شهریور در تمام بازارهای مورد بررسی مثبت شد. دو روز میانی هفته اخیر تعطیل بود و همین موضوع روزهای آرامی را برای بازارهای مالی رقم زد و بازدهی مثبت ناچیزی در دلار، طلا و سکه به ثبت رساند. در این میان بازدهی بورس پرچمدار رشد بازدهی در هفته دوم شهریور شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازدهی بازارها در هفته دوم شهریور روند رشد کمی داشت. دلار به کریدور ششم صعود کرد و رشد محدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

هفته اخیر بازارهای مالی روزهای آرامی را سپری کردند و بازار ارز رونق چندانی نداشت.

Screenshot 2024-09-05 at 4.33.31 PM

کارشناسان اقتصادی برای هفته آینده روند باثباتی برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند روند عرضه و تقاضا در بازار ارز به تعادل رسیده و در صورتی که اخبار نامساعدی روانه بازارها نشود، قیمت‌ها در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

دلار در کریدور ششم بسته شد

قیمت دلار از هشتم تا ۱۵ شهریور با رشد محدود همراه شد و به کریدور ششم صعود کرد. این اسکناس همانند هفته گذشته با رشد بازدهی به کار خود پایان داد. دلار در مدت یادشده رشد بازدهی ۰.۵۰ درصدی و رشد قیمت ۳۰۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در کف کریدور ششم به کار خود پایان داد.

اونس جهانی طلا ۱۰ دلار رشد کرد

روز پنجشنبه ۱۵ شهریور هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۶۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و رشد قیمت ۲۰ هزار تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی ۰.۵۷ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۷۹۴ هزار تومانی ایستاد و رشد بازدهی ۰.۴۵ درصدی و افزایش قیمت ۷۱ هزار تومانی داشت.

گفتنی است از هشتم تا ۱۵ شهریور طلای جهانی همانند هفته‌ گذشته افزایشی شد. این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی در هفته اخیر نوسان نسبتاً زیادی داشت؛ اما روند قیمت طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش کمی تعدیل شد و با رشد ۱۰ دلاری افزایش بازدهی ۰.۴۰ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۵۲۰ دلاری در حال معامله است.

قیمت سکه‌های سبک فریز شد

در هفته اخیر قیمت سکه امامی افزایش بازدهی ۰.۳۴ درصدی و رشد قیمت ۱۴۵ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه هشت شهریور با قیمت ۴۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومانی به کار خود پایان داده بود.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون و ۳۱۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. گفتنی است قیمت نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته معامله شد.

بورس پرچمدار رشد بازدهی شد

بررسی روند معاملات نمادهای بازار سهام در هفته دوم شهریور نشان می‌دهد، پنج سهم واتی، شصدف، غنیلی، فپنتا و خکرمان با رشد هشت درصدی در این هفته پربازده‌ترین نمادهای بازار سهام بودند.

IMG_20240905_113706_976

در طرف دیگر ماجرا نیز پنج سهم سهم تپولا، رفاه، تکنار، وثوق و سفارود با افت هشت درصدی بیشترین کاهش را در این هفته تجربه کردند.

IMG_20240905_113112_708

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.