فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۴۲۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / پایان فصل رکود تقاضا در بازار طلا فرا رسیده است؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 17 شهریور 1403 /  پایان فصل رکود تقاضا در بازار طلا فرا رسیده است؟

قیمت طلا و سکه در هفته نیمه تعطیل اخیر با بازدهی مثبت و رشد قیمت محدود به کار خود پایان داد. در چهار روز معاملاتی هفته اخیر که بازارها نیمه تعطیل بودند، روند بازار طلا با نوسانات افزایشی و کاهشی دلار همراهی بیشتری داشت. معامله‌گران، پایان ماه صفر را به طور سنتی با رشد تقاضا در بازار طلا همراه می‌دانند، اما برخی از حرفه‌ای‌های‌ این بازار تقاضا را بر روند قیمت بی‌تاثیر می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در هفته دوم شهریور با افزایش بازدهی محدودی به کار خود پایان داد. در هفته اخیر بازارها چهار روز به صورت نیمه تعطیل فعال بودند و همین موضوع، روند تقاضا را کاهشی کرد و حباب سکه را در روند نزولی قرار داد.

Screenshot 2024-09-06 at 3.04.23 AM

طی یک هفته اخیر طلای جهانی فراز و فرود زیادی داشت و حتی به پایین محدوده ۲۵۰۰ دلاری نیز سقوط کرد، اما در ادامه با افزایش، بالای محدوده ذکر شده معامله شد. با این وجود به نظر می‌رسد روند رنج قیمت دلار بیشترین تاثیر را بر بازار طلای داخلی گذاشت و تلرانس قیمت طلا و سکه نوسانات ۲۰ تا ۵۰ هزار تومانی داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

گفتنی است با پایان ماه صفر و شروع جشن‌ها و عروسی‌ها روند تقاضا در بازار طلا به طور سنتی افزایش خواهد داشت؛ این در حالی است که فعالان بازار طلا معتقدند روند تقاضا در قیمت طلا و سکه تاثیری ندارد و فقط می‌تواند بر روند حباب سکه اثرگذار باشد.

کارشناسان اقتصادی در صورت تثبیت قیمت دلار در محدوده‌های فعلی، برای بازار طلا در هفته سوم شهریور روزهای نسبتا آرامی پیش‌بینی می‌کنند. علاوه بر این برخی سیگنال‌های مساعد سیاسی در خصوص قدم‌های اولیه برای بهبود روابط ایران با سایر کشورها و پیشبرد مذاکرات برجام، امید به تثبیت قیمت دلار را تقویت کرده و همین موضوع بر روند قیمت در بازار طلا و سکه نیز اثرگذار خواهد بود.

تلرانس افزایش قیمت در بازار سکه محدود شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۱۵ شهریور با رشد ۲۱ هزار تومانی روی رقم ۴۳ میلیون و ۳۴۶ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش ۳۵ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی ایستاد.

قیمت نیم‌‌‌سکه با رشد ۲۰ هزار تومانی روی رقم ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ایستاد و ربع سکه با رشد هشت هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی با رشد پنج هزار تومانی در سطح هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

حباب سکه نزولی شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته همانند سکه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۵ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۷۹۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد سه هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۴۵ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۶ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات کاهش قابل توجهی داشت. حباب سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۱ هزار تومان، ربع سکه ۶۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳۱ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.