فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۷۵۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / عقب‌نشینی دلار، بازار طلا را کاهشی کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ شهریور 1403 /  عقب‌نشینی دلار، بازار طلا را کاهشی کرد

قیمت طلا و سکه در شروع هفته سوم شهریور همگرایی بالایی با دلار نشان داد. معامله‌گران معتقدند بازار طلا برای صعود چشم به دلار دارد و تا سیاست‌ تثبیت چشم‌انداز بانک مرکزی برای بازار ارز باشد بازار طلا نیز روند رفت و برگشتی دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در روز شنبه با کاهش ارزش بازگشایی شد. برگشت قیمت دلار به کریدور پنجم در اولین روز هفته بازار طلا را با خود همراه کرد. روند نزولی قیمت، سکه‌ امامی را در مرز برگشت به کانال ۴۲ میلیون تومانی قرار داده است.

Screenshot 2024-09-07 at 5.22.32 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

چهل و هشتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه برگزار می‌شود و معامله‌گران کاهش نقدینگی در بازار طلا را برای شرکت در این حراج در ریتم نزولی بازار فلز زرد موثر می‌دانند. علاوه بر این فعالان بازارهای مالی معتقدند فعلا هر روندی در بازار به اخبار و رویدادهای سیاسی مربوط است. آنها خوشبینی در ایجاد روابط مساعد با سایر کشورها را دلیل آرامش نسبی در بازارهای مالی می‌دانند.

کارشناسان اقتصادی همچنان بر ورود پلکانی بر بازار طلا تاکید دارند و معتقدند هر گونه پیش‌بینی در این بازار به روند قیمت دلار بستگی دارد.

گفتنی است حرفه‌ای‌های بازار طلا با وجود برگزاری حراج شمش طلا در روز یکشنبه معتقدند کاهش قیمت‌های فعلی بازار طلا متاثر از افت قیمت دلار است و ربطی به برگزاری این سلسله حراج‌ها ندارد.

گفتنی است روز شنبه انس جهانی طلا در تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی قرار داشت و روی رقم ۲۵۱۶ دلاری ثابت بود. و اونس جهانی نقره نیز با رشد محدودی روی رقم ۲۷ دلار و ۹۲ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز با کاهش ۱۸۰ تومانی روی رقم ۵۳ هزار و ۷۵۰ تومانی ثابت ایستاده است.

سکه امامی پرچمدار کاهش قیمت شد

قیمت سکه روز ‌شنبه در روند کاهشی بازگشایی شد. قیمت سکه امامی در سطح ۴۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومانی ایستاد و کاهش ۳۳۵ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار با رقم ۳۸ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی معامله شد و افت ۴۰ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم ‌سکه و ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی نیز در سطح هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت.

روند حباب سکه نزولی شد

قیمت طلا در روز ‌شنبه با کاهش قیمت همراه شد. هر مثقال طلا روی رقم ۱۵ میلیون و ۶۱۱ هزار تومانی قرار گرفت و کاهش ۱۸۷ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با رقم سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد و ۴۲ هزار تومان ارزان شد. قیمت طلای دست دوم به سه میلیون و ۵۵۵ هزار تومان شد.

حباب سکه روز شنبه به غیر از افزایش ۱۵۹ هزار تومانی سکه بهار در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۲۱۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۵۸ هزار تومان و سکه گرمی ۸۰ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.