فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۹۵۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / بازار طلا سرگردان شد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 19 شهریور 1403 / بازار طلا سرگردان شد

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی معامله شد. با وجود اینکه قیمت دلار کاهش داشت، اما قیمت طلا و بیشتر قطعات سکه افزایشی شدند. معامله‌گران برگزاری چهل و هشتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران را در روند قیمت بازار طلا بی‌تاثیر می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه روند یکدستی نداشت. قیمت طلا افزایشی شد و سکه هر سه روند کاهشی، افزایشی و خنثی را داشت. در دومین روز هفته تلرانس قیمت بازار فلز زرد نوسان محدودی داشت و از کاهش قیمت دلار تبعیت نکرد.

Screenshot 2024-09-08 at 5.17.35 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

به اعتقاد معامله‌گران بازار طلا و سکه روند ریزشی دلار چندان قابل توجه نبوده است. فعالان بازار طلا معتقدند فریز بازار ارز دستوری و با سیاست بازارساز در حال انجام است، اما دخالت سیاست‌گذار در بازار طلا و سکه کمتر است. آنها می‌گویند درست است که این بازار با قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌شود اما فعالان بازار طلا و سکه معامله‌گرانی با قدرت بالا هستند و توانایی رونددهی به قیمت‌ها را دارند.

به نظر می‌رسد رکود ماه‌های محرم و صفر تا حدودی کمتر شده و رشد حباب سکه نیز این موضوع را تایید می‌کند. گفتنی است روز یکشنبه انس جهانی طلا در تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی قرار داشت و روی رقم ۲۵۱۶ دلاری و اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۷ دلار و ۹۲ سنتی ثابت بود. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز با کاهش ۲۶۰ تومانی روی رقم ۵۳ هزار و ۴۱۰ تومانی معامله شد.

قیمت سکه یک بام و سه هوا شد!

قیمت سکه روز ‌یکشنبه روند متوازنی نداشت. قیمت سکه امامی در سطح ۴۳ میلیون و ۱۴۵ هزار تومانی ایستاد و رشد ۱۲۰ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار با رقم ۳۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومانی معامله شد و افت ۱۶۰ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم ‌سکه و ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی نیز در سطح هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد و تغییر قیمت نداشت.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا در روز ‌یکشنبه با افزایش محدودی همراه شد. هر مثقال طلا روی رقم ۱۵ میلیون و ۶۴۹ هزار تومانی قرار گرفت و رشد ۴۳ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با رقم سه میلیون و ۶۱۲ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد و هشت هزار تومان ارزان شد. قیمت طلای دست دوم به سه میلیون و ۵۶۴ هزار تومان شد.

حباب سکه روز یکشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۳۲۷ هزار تومان، سکه بهار۱۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۹۶ هزار تومان و سکه گرمی ۲۳ هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.