فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۴۴۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / بازار طلا راه خود را از دلار جدا کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ شهریور 1403 /  بازار طلا راه خود را از دلار جدا کرد

قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه با افزایش نزدیک به هشت دلاری اونس جهانی طلا همراه شد و از افت محدود قیمت دلار تبعیت نکرد. نوسانات قیمت در بازار طلا روز سه‌شنبه محدود بود و سکه امامی میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود. معامله‌گران افزایش تقاضا را در شکل‌گیری ریتم افزایشی بازار طلا موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه هر دو روند افزایشی و کاهشی را داشت. کاهش قیمت دلار و افزایش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت در بازار طلا را در روندی نامتوازن قرار داد، اما در ادامه کار بازار طلا روند یکدستی داشت و در تمام قطعات و وزن‌ها افزایشی شد.

فعالان بازار طلا جو فعلی بازار را با توجه به برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت اونس جهانی طلا و افزایش تقاضای بعد از ماه صفر با افزایش خریدار پیش‌بینی می‌کنند.

Screenshot 2024-09-10 at 5.43.27 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان بازار طلا این بازار را از هر گونه التهابی خالی می‌دانند و معتقدند روند بازار طلا با تثبیت قیمت دلار در روزهای آینده رشد شارپی نخواهد داشت. آنها روند قیمت‌ها را در تعادل نسبی  عنوان می‌کنند و معتقدند روند قیمت‌ها به دلیل نوسان محدود دلار و اونس جهانی طلا در هفته جاری تغییراتی داشته اما فعلا ثبات نسبی در بازار طلا وجود دارد.

به نظر می‌رسد با مفروضات فعلی نمی‌توان انتظار نوسان چشمگیری از بازار طلا داشت و با توجه به ثبات قیمت دلار روند بازار فلز زرد نیز در ثبات نسبی قرار دارد.

گفتنی است روز سه‌شنبه اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد هشت دلاری روی رقم ۲۵۱۲ دلاری و اونس جهانی نقره با رشد ۱۲ سنتی روی رقم ۲۸ دلار و ۳۰ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز با کاهش ۱۷۰ تومانی روی رقم ۵۴ هزار و ۱۸۰ تومانی معامله شد.

تلرانس رشد قیمت سکه محدود شد

قیمت سکه روز سه‌شنبه روند افزایشی داشت. قیمت سکه امامی در سطح ۴۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی ایستاد و رشد ۱۰ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار با رقم ۳۸ میلیون و ۳۸۵ هزار تومانی معامله شد و افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم ‌سکه و ربع سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی نیز در سطح هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی ایستاد و افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

حباب، با رشد قیمت سکه همراه شد

قیمت طلا روز سه‌شنبه روند افزایشی داشت. هر مثقال طلا روی رقم ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومانی قرار گرفت و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با رقم سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد و ۱۳ هزار تومان رشد داشت. قیمت طلای دست دوم به سه میلیون و ۵۹۳ هزار تومان رسید.

حباب سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۱۴ هزار تومان، سکه بهار ۸۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۹ هزار تومان، ربع سکه ۶۶ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.