فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۸۰۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها هفته سوم شهریور ۱۴۰۳ / تعطیلی شهریور بازدهی بازارها را فریز کرد

بازدهی بازارها هفته سوم شهریور 1403 / تعطیلی شهریور بازدهی بازارها را فریز کرد

بازدهی بازارها در هفته سوم شهریور نوسان چشمگیری نداشت. دلار کاهش محدودی داشت و بازار طلا نوسان افزایشی مختصری را پشت سر گذاشت. در این میان بورس با افت ۱.۱۸ درصدی بیشترین کاهش ارزش را داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

هفته سوم شهریور بازدهی بازارها روند متوازنی نداشت. در پنج روز معاملاتی هفته اخیر بیشترین رشد بازدهی سهم طلا شد و بازدهی دلار کاهش مختصری داشت.

Screenshot 2024-09-12 at 3.43.30 PM

در دو هفته اخیر بازارهای مالی به جهت تعطیلی‌های پیاپی رونق چندانی نداشت. اخبار سیاسی نیز سیگنال منفی به بازارها نداد؛ از سوی دیگر سیاست‌گذار نیز با ارزپاشی سعی در تثبیت قیمت دلار داشت. به همین دلیل قیمت دلار رشد چندانی نداشت و با کاهش ۳۵۰ تومانی به کار خود پایان داد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اخبار در ماه‌های گذشته کمترین تاثیر را در بازارهای مالی گذاشته است.

در هفته اخیر موضوع برگزارش نشست شورای حکام و صدور بیانیه‌ای در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد. کارشناسان اقتصادی معتقدند تا برگزاری انتخابات آمریکا در آبان‌ماه و مشخص شدن نتیجه آن روند بازار ارز نوسان محدودی خواهد داشت.

دلار ۳۵۰ تومان ارزان شد

قیمت دلار از ۱۵ تا ۲۲ شهریور بر خلاف هفته‌ گذشته با کاهش محدود قیمت همراه شد و به کریدور پنجم برگشت. این اسکناس در مدت یاد شده کاهش بازدهی ۰.۵۸ درصدی و افت قیمت ۳۵۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی در نیمه بالایی کانال ۹ از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

اونس جهانی طلا کاهشی شد

روز چهارشنبه ۲۱ شهریور هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و رشد قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت. این هفته طلا رشد بازدهی ۰.۴۰ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۸۶۴ هزار تومانی ایستاد و همانند هفته گذشته رشد بازدهی ۰.۴۴ درصدی و افزایش قیمت ۷۰ هزار تومانی داشت.

گفتنی است از ۱۵ تا ۲۲ شهریور طلای جهانی بر خلاف هفته گذشته کاهشی شد. اونس جهانی طلا در هفته اخیر با کاهش پنج دلاری، افت بازدهی ۰.۲۰ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۵۱۵ دلاری در حال معامله است.

بازدهی سکه گرمی منفی شد

در هفته اخیر قیمت سکه امامی افزایش بازدهی ۰.۳۶ درصدی و رشد قیمت ۱۵۵ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز چهارشنبه ۲۱ شهریور با قیمت ۴۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

روز چهارشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون و ۵۰۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز در سطح ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی قرار گرفت. گفتنی است قیمت نیم‌سکه و ربع سکه در هفته سوم شهریور رشد بازدهی داشتند و سکه گرمی با کاهش ۵۰ هزار تومانی افت بازدهی را تجربه کرد.

مسیر سهم‌های کوچک و بزرگ جدا شد

بررسی روند معاملات نمادهای بازار سهام در هفته سوم شهریور نشان می‌دهد، آواپارس با افزایش ۱۸ درصدی پربازده‌ترین سهام بورس بوده است. همچنین چهار سهم غنیلی، میهن، شلعاب و ثشاهد نیز با رشد ۱۵ درصدی در این هفته دیگر سهم‌های پربازده‌ بازار سهام بودند.

بورس-بازدهی-بالا

کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام 

در طرف دیگر ماجرا نیز چهار سهم وثنو، معیار، وحکمت و ساذری با افت ۱۴ درصدی بیشترین کاهش را در این هفته تجربه کردند.

بورس-بازدهی-کم

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.