فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۰۷

ارزش یورو کاهش می یابد؟

ارزش یورو کاهش می یابد؟

بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است که ارزش یورو در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت و به دلار آمریکا نزدیک خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است که ارزش یورو در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت و به دلار آمریکا نزدیک خواهد شد.

این بانک آمریکایی دلیل پیش‌بینی خود را افزایش ریسک‌های سیاسی و ضعف اقتصادی در اروپا عنوان کرده است.

دیوید آدامز، رئیس بخش استراتژی ارزهای خارجی در بانک مورگان استنلی، در مصاحبه‌ای که بلومبرگ منتشر کرده است، گفت که ارز واحد اروپا تا پایان سال به 1.02 دلار خواهد رسید که در آن صورت حدود 7 درصد نسبت به سطح فعلی کاهش نشان خواهد داد.

به گفته آدامز، این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا (ECB) در سه نشست بعدی خود نرخ بهره را کاهش دهد و احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره به میزان نیم درصد وجود دارد.

آدامز گفت: بازار هنوز توجه کافی به این نکته نکرده است که بانک مرکزی اروپا ممکن است نرخ بهره را بیشتر و سریع‌تر از آنچه در حال حاضر قیمت‌گذاری شده است، کاهش دهد. نشست این هفته می‌تواند یک کاتالیزور مهم برای شروع فکر کردن بازار در مورد این موضوع باشد.

این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که توجه معامله‌گران به تصمیم‌گیری بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در اواخر این هفته جلب شده است.

انتظار می‌رود این نهاد نظارتی نرخ بهره را به میزان یک چهارم درصد کاهش دهد که دومین کاهش در چرخه فعلی خواهد بود، زیرا اقتصاد این منطقه برای حفظ رشد خود با مشکل مواجه است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.