فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۰۰۲

دلار آرام می گیرد؟

دلار آرام می گیرد؟

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه به‌زودی نرخ‌های هیجانی دلار به سطوح قبلی بازمی‌گردد، گفت: امیدواریم مردم به تجربه‌های گذشته توجه کنند و وارد بازی‌ای نشوند که دشمن برای بی‌ثباتی اقتصاد و تحمیل تورم بیشتر به مردم تدارک دیده است.

به گزارش تجارت نیوز،

آلبرت بغزیان؛ اقتصاددان و استاد دانشگاه تهران  درخصوص افزایش هیجانی نرخ ارز پس از اتفاقات سیاسی ـ امنیتی اخیر گفت: در طول یک سال گذشته بعد از عملیات طوفان الاقصی تا کنون بار‌ها شرایطی بدتر از وضعیت کنونی بازار ارز را تجربه کرده و پشت‌سر گذاشته‌ایم، شرایطی که در ظاهر این تصویر را به ما می‌داد که نرخ ارز از قیمت‌های بالا بازگشت‌ناپذیر است اما این‌گونه نشد.

وی دراین‌باره توضیح داد و گفت: مباحث مختلف در جنگ غزه، سقوط هلی‌کوپتر رئیس جمهور، شهادت اسماعیل هنیه و بسیاری از وقایع زمینه‌های مساعدی برای جهش نرخ ارز بود، اما به‌دلیل وجود منابع ارزی و مدیریت صحیح بانک مرکزی در همان روز‌های اول به نقطه اصلی یعنی قیمت‌های اولیه بازگشت.

بغزیان معتقد است: خوشبختانه مدل مدیریت بانک مرکزی در این دوره مدیریتی متفاوت است چراکه شاهد هستیم بانک مرکزی فریب شرایط تنش‌های سیاسی را نمی‌خورد و در بازی هیجانات شرکت نمی‌کند.

کارشناس اقتصادی یادآور شد: مدیریت صحیح بانک مرکزی و عدم مداخله هیجانی و دستوری در بازار ارز موجب بازگشت سریع نرخ ارز به قیمت‌های قبلی خود شده و خواهد شد، بنابراین این‌بار نیز شاهد همان وقایعی خواهیم بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته تجربه کرده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه سیاستمداران ایرانی هیجانی عمل نمی‌کنند و وارد بازی از پیش طراحی‌شده آمریکا و اسرائیل نمی‌شوند، ضمن اینکه بانک مرکزی خود را با بازار آزاد که تحت ایادی بانک مرکزی نیست پیش نمی‌برد و وارد بازی نمی‌شود که برای بی‌ثباتی نرخ ارز و بازار ارز تدارک دیده‌اند.

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی یادآور شد: امیدواریم مردم به تجربه‌های گذشته توجه کنند و وارد بازی‌ای نشوند که دشمن برای بی‌ثباتی اقتصاد و تحمیل تورم بیشتر به مردم تدارک دیده است.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.