فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۹۵۸

ضرر ۵.۴ میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از خطای کراود استرایک

ضرر ۵.۴ میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از خطای کراود استرایک

شرکت‌های «فورچون ۵۰۰» آمریکا بجز مایکروسافت، از اختلال اخیر «کراود استرایک»، ۵.۴ میلیارد دلار ضرر مالی متحمل خواهند شد.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت‌ها در صنایع مختلف از جمله خطوط هوایی، بانکی و رسانه‌ای، روز جمعه با اختلال سایبری جهانی مربوط به پلتفرم ابری آزور مایکروسافت و مشکل نرم افزاری شرکت امنیت سایبری کراود استرایک روبرو شدند. دولت‌های استرالیا، نیوزیلند و شماری از ایالت‌های آمریکا هم با مشکل مواجه شدند، شرکت‌های هواپیمایی دلتا ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز و الیجنت ایر، با اشاره به مشکلات ارتباطی، پروازهای خود را زمین‌گیر کردند. در انگلیس، اسکای نیوز که یکی از بزرگترین کانال‌های خبری تلویزیونی این کشور است، در روز جمعه، قطع شد.

این مشکل برای رایانه‌هایی پیش آمد که با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و نرم افزار «کراود استرایک» کار می‌کردند. جدیدترین نسخه نرم‌افزار «فالکون سنسور» (Falcon Sensor) «کراود استرایک» قرار بود سیستم‌های مشتریان این شرکت را با به‌روزرسانی تهدیدهایی که در برابر آن‌ها دفاع می‌کند، در برابر هک ایمن‌تر کند. اما کد معیوب در فایل‌های به‌روزرسانی، منجر به یکی از گسترده‌ترین قطعی‌های فناوری در سال‌های اخیر برای شرکت‌هایی شد که از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کردند.

بیش از نیمی از شرکت‌های «فورچون ۵۰۰» و بسیاری از سازمان‌های دولتی آمریکا نظیر آژانس امنیت سایبری آمریکا، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، از نرم افزار این شرکت استفاده می‌کنند.

شرکت بیمه «پارامتریکس» در بیانیه‌ای اعلام کرد خسارت بیمه شده این اختلال، احتمالا به ۵۴۰ میلیون دلار تا ۱.۰۸ میلیارد دلار برای شرکت‌های «فورچون ۵۰۰» بالغ خواهد شد.

شرکت بیمه سایبری «بیزلی» هفته جاری اعلام کرد پس از این اختلال فناوری اطلاعات گسترده، تصمیم ندارد دستورالعمل درباره نسبت ترکیبی خود را که معیار کلیدی برای تعهد پرداخت است، تغییر دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس اعتبارسنجی فیچ، دوشنبه هفته جاری اعلام کرد صنعت بیمه و بیمه اتکای جهانی، احتمالا از هر گونه تاثیر مالی بزرگ ناشی از این اختلال، اجتناب خواهد کرد.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.