فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۸۲۳

«تجارت‌نیوز» از میزان تعامل کاربران ایرانی با اپلیکیشن‌های موبایلی گزارش می‌دهد:

اپلیکیشن های «مالی» و بازی‌ های «تفننی» در صدر جدول استفاده ایرانیان

اپلیکیشن های «مالی» و بازی‌ های «تفننی» در صدر جدول استفاده ایرانیان

شرکت متریکس فعال در زمینه اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن گزارش عملکردی از سال 1402 منتشر کرده که در آن به میزان تعامل کاربران ایرانی با برنامه‌ها و بازی‌ها موبایلی پرداخته است.

به گزارش تجارت نیوز،

گزارش متریکس در سال 1402 نشان می‌دهد بیشترین استفاده کاربران ایرانی از اپلیکیشن‌های «نقشه» بوده که میزان آن 21 سشن ذکر شده است. منظور از سشن، یک بازه زمانی است که طی آن کاربر با اپلیکیشن تعامل می‌کند، یعنی وقتی کاربری اپلیکیشن را باز می‌کند و می‌بندد، یک سشن شمرده می‌شود که میانگین هر سشن در استفاده از اپلیکیشن نقشه تقریباً ۲ دقیقه بوده است.

از سوی دیگر بیشترین میانگین زمانی برای هر سشن متعلق به دسته سرگرمی‌ها بوده است. این گزارش نشان می‌دهد تعامل کاربران با دسته سرگرمی حدود ۶ سشن و میانگین زمانی هر سشن ۸ دقیقه بوده است.

475

 

سهم هر دسته اپلیکیشن از مجموع تعداد نصب‌ها

در  بین دسته‌های مختلف اپلیکیشن، بالاترین میزان نصب با نرخ 21.85 درصد به دسته «کسب‌وکار» اختصاص یافته و پس از آن دسته «مالی» با میزان 14.50 درصد در جایگاه دوم است. پس از این دو دسته، دسته‌بندی‌های «ابزار» با 12.89 درصد، «سیر وسفر» با 11.48 درصد، «سرگرمی» با 9.07 درصد، «شبکه‌های اجتماعی» با 7.99 درصد، «بهره‌وری» با 3.76 درصد، «سلامت» با 1.70 درصد، «آموزشی» با 1.28 درصد، «نقشه» با 1.02 درصد، «سبک زندگی» با 0.98 درصد و «کتاب» با 0.61 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

476

 

سهم هر دسته از مجموع تعداد کاربران فعال روزانه

طبق گزارش منتشرشده، اپلیکیشن‌های حوزه «مالی» در سال 1402 با میزان 26.30 درصد بیشترین کاربر فعال روزانه را داشته‌اند. پس از حوزه مالی، اپلیکیشن‌های «ابزار» با 19.80، اپلیکیشن‌های «نقشه» با 16.65 درصد و اپلیکیشن‌های «کسب‌وکار» با 12.77 درصد بیشترین تعداد کاربر فعال روزانه را داشته‌اند. کاربر فعال روزانه کاربری است که در طول یک روز حداقل یک بار اپلیکیشن را باز کرده است.

477

در قسمتی دیگر از گزارش متریکس به نصب تعداد بازی و نوع باز‌هایی که کاربران بیشترین تعامل با آنها را داشته‌اند پرداخته است.

میزان تعامل کاربران با بازی‌های مختلف

اپلیکیشن بازی‌های «ورزشی» در سال 1402 با ثبت 16 سشن در روز بیشترین تعداد سشن را ثبت کرده است. از سوی دیگر بیشترین میانگین زمان تعامل در هر سشن متعلق به بازی‌های استراتژی‌محور بوده که برای هر سشن میانگین 11 دقیقه‌ای را ثبت کرده است.

478

سهم هر دسته بازی از مجموع تعداد نصب‌ها

این گزارش نشان می‌دهد بازی‌های «تفننی» با 46.41 درصد در رده نخست تعداد نصب قرار دارد. پس از آن بازهای استراتژی با 16.83 درصد در جایگاه دوم، بازی‌های کلمات با نرخ 12.96 در جایگاه سوم، بازی‌های رانندگی با 12.10 در جایگاه چهارم، بازی‌های شبیه‌سازی با 5.46 درصد در جایگاه پنجم و بازی‌های ورزشی با 2.20 درصد در جایگاه ششم قرار دارند.

479

 

سهم هر دسته از مجموع کاربران فعال روزانه

بازی‌های تفننی در این قسمت هم جایگاه نخست را با 42.49 درصد به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن بازی‌های کلمات با 37.36 درصد در جایگاه دوم کاربران فعال روزانه قرار دارد. بازی‌های استراتژی با 8.93 و بازی‌های شبیه‌سازی با 3.46 درصد در جایگاه سوم و چهارم این جدول قرار دارند.

480

در قسمتی دیگر از گزارش به توزیع جغرافیایی کاربران اشاره شده و نشان می‌دهد چه استان‌هایی بیشترین تعامل را با اپلیکیشن‌های برنامه و بازی داشته‌‌اند.

توزیع جغرافیایی کاربران ایرانی در استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی

بر اساس نمودار منتشرشده استان تهران با سهم 40 درصدی از کل آمار تعداد نصب اپلیکیشن‌ها در صدر جدول ایستاده است. پس از آن استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و خراسان رضوی در رتبه دوم قرار می‌گیرند (هر کدام حدود هفت درصد از کل نصب‌ها را تشکیل می‌دهند).

481

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.