فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۸۱۷

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:

درآمدزایی قبل از آغاز به کار / کامیون‌های بدون راننده در بازار می‌رانند

جمع‌آوری ۴۸۳ میلیون دلار پیش از راه‌اندازی کامیون‌های بدون راننده

درآمدزایی قبل از آغاز به کار / کامیون‌های بدون راننده در بازار می‌رانند

با تکامل و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، تمام صنایع در معرض یک تحول شگرف قرار می‌گیرند. صنعت حمل و نقل نیز با دستیابی به تکنولوژی‌های مربوط به خودروهای خودران، دستخوش این دگرگونی خواهد شد. با گذر زمان، بستر مناسی برای رشد و توسعه شرکت‌ها فعال در این حوزه فراهم می‌شود. شرکت Aurora Innovation، که به دنبال توسعه بازار خود و تبدیل به قطب در زمینه تولید کامیون‌های خودران است، یکی از این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت فناوری خودران Aurora Innovation موفق به جمع‌آوری ۴۸۳ میلیون دلار از طریق فروش سهام شد که از هدف اولیه ۴۲۰ میلیون دلار بیشتر است. این افزایش مالی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت به سمت راه‌اندازی تجاری کامیون‌های بدون راننده خود تا پایان سال ۲۰۲۴ حرکت می‌کند. این جمع‌آوری سرمایه یک نشان قوی از اعتماد سرمایه‌گذاران به پتانسیل بلندمدت و چشم‌انداز استراتژیک Aurora تلقی می‌شود.

آخرین دور جمع‌آوری سرمایه Aurora Innovation که ۶۳ میلیون دلار بیشتر از هدف خود بود، نشان‌دهنده علاقه زیاد سرمایه‌گذاران به فناوری رانندگی خودکار این شرکت است. این اتفاق کمی بیش از یک سال بعد از جمع‌آوری ۸۲۰ میلیون دلار از طریق عرضه عمومی و خصوصی سهام Aurora رخ داد. توانایی شرکت در جذب سرمایه قابل توجه نشان‌دهنده اعتماد به توانایی آن در تحقق اهداف بلندپروازانه خود است.

سخنگوی Aurora در یکی از مصاحبه‌های خود اشاره کرد این جمع‌آوری موفقیت‌آمیز سرمایه، منعکس‌کننده باور سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز بلندمدت شرکت است. احساس مثبت بیشتر توسط یک رویداد روز تحلیلگر، جایی که سرمایه‌گذاران سوار بر کامیون‌های بدون راننده شدن و با دستاوردهای اخیر که قدرت اکوسیستم شریک Aurora برای مقیاس‌بندی استقرار را نشان می‌دهد، تقویت شد.

برنامه‌ریزی مالی استراتژیک / ورود به بازار در دستور کار

سهام این شرکت که در زمان عرضه عمومی خود از طریق ادغام با شرکت ویژه خرید (SPAC) در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۱۳.۱۲ دلار رسید، در روز جمعه با قیمت ۳.۸۴ دلار بسته شد. با وجود کاهش قیمت سهام، معاملات پس از ساعت کاری شاهد افزایش جزئی بیش از ۲ درصد بود.

این شرکت قصد دارد از یک مدل راننده به عنوان خدمت استفاده کند، جایی که شرکت‌های حمل‌ و نقل، کامیون‌هایی با فناوری خودران Aurora را خریداری می‌کنند و خدمات خود را به فرستندگان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، Aurora قصد دارد به عنوان یک شرکت حمل‌ و نقل وارد بازار شود و در ابتدا تا پایان سال جاری ۲۰ کامیون خودران از Paccar و Volvo به فرستندگان عرضه کند.

تخصیص سرمایه

اسناد اخیر SEC Aurora نشان می‌دهد شرکت در ابتدا قصد داشت ۳۵۰ میلیون دلار سهام بفروشد اما به دلیل تقاضای قوی این مقدار را به ۴۲۰ میلیون دلار افزایش داد. معامله نهایی که در روز جمعه بسته شد، ۴۸۳ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. Aurora انتظار دارد حدود ۴۶۶ میلیون دلار خالص از این جمع‌آوری سرمایه به دست آورد، در صورتی که کارگزاران از گزینه خرید سهام اضافی به طور کامل استفاده کنند.

شرکت به طور مشخص نحوه استفاده از این سرمایه را توضیح نداده است و به طور کلی ذکر کرده این سرمایه برای سرمایه کاری و سایر اهداف عمومی شرکت استفاده خواهد شد. ابتدا، درآمد حاصل از این جمع‌آوری سرمایه به ابزارهای سرمایه‌گذاری کوتاه و بلندمدت، گواهی‌های سپرده یا تعهدات تضمینی سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد.

مسیر استقرار به عنوان یک قطب

تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴، Aurora گزارش داد ۴۰۲ میلیون دلار وجه نقد و معادل وجه نقد و ۶۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دارد. به استثنای جمع‌آوری سرمایه اخیر، Aurora انتظار دارد این نقدینگی هزینه‌های عملیاتی خود را تا چهارمین فصل ۲۰۲۵ تامین کند. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴، هزینه‌های Aurora به ۱۹۸ میلیون دلار رسید که نشان‌دهنده چالش‌های مالی مقیاس‌بندی فناوری آن بدون جریان درآمدی فعلی است.

پیش‌بینی می‌شود سرمایه جمع‌آوری‌شده اخیر زمان مالی Aurora را تا سال ۲۰۲۶ افزایش دهد و پایه محکمی برای شرکت فراهم کند که به سمت راه‌اندازی تجاری حرکت می‌کند. سخنگوی این شرکت ابراز خوش‌بینی و بیان کرد این جمع‌آوری فرصت‌طلبانه، Aurora را در مسیر استقرار کامیون‌های بدون راننده در مقیاس وسیع و تبدیل شدن به یک شرکت مثبت جریان نقدی تا سال ۲۰۲۸ قرار می‌دهد.

همکاری Aurora با Uber Freight یک گام مهم به سوی اهداف تجاری آن است. در ژوئن، دو شرکت یک همکاری چندساله اعلام کردند که فناوری رانندگی خودکار Aurora را تا سال ۲۰۳۰ در شبکه Uber Freight یکپارچه خواهد کرد. انتظار می‌رود این همکاری حضور بازار و قابلیت‌های عملیاتی Aurora را بهبود بخشد و یک بستر قابل اعتماد برای استقرار فناوری آن فراهم کند.

صنعت حمل و نقل در معرض یک تحول

جمع‌آوری موفقیت‌آمیز سرمایه Aurora Innovation یک لحظه حیاتی را به عنوان شرکت برای راه‌اندازی تجاری کامیون‌های خودران خود رقم می‌زند. علاقه قابل توجه سرمایه‌گذاران و همکاری‌های استراتژیک نشان‌دهنده پتانسیل و وعده فناوری Aurora است. با موقعیت مالی تقویت‌شده و یک مسیر واضح به سوی تجاری‌سازی، Aurora به‌خوبی آماده است تا صنعت حمل و نقل خودران را به دوره جدیدی از نوآوری و بهره‌وری هدایت کند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.