فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۳۹

«تجارت‌نیوز» از برگزاری نشست خبری سومین گرامیداشت روز ملی فناوری گزارش می‌دهد:

از تمام گزینه‌های وزارت ارتباطات برای حضور دعوت می‌شود

تقاضا برای رفع فیلتر شش پلتفرم محبوب و پراستفاده

از تمام گزینه‌های وزارت ارتباطات برای حضور دعوت می‌شود

نشست خبری گرامیداشت روز ملی فناوری اطلاعات به میزبانی سازمان نصر در تاریخ یکشنبه ۱۴ مرداد برگزار شد. در این نشست به نحوه برگزاری و آماده‌سازی گرامیداشت پرداخته شد.

به گزارش تجارت نیوز،

سومین گرامیداشت روز ملی فناوری به میزبانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در تاریخ یکشنبه ۱۴ مرداد برگزار شد. در این نشست به چگونگی برگزاری و جزئیات این مراسم پرداخته شد. 

های‌تک و فناوری اطلاعات به یکی از مهم‌ترین ستون‌های توسعه در جهان تبدیل شده است و در کشور ما به عنوان پیشران در توسعه نوآوری به شمار می‌آید. با نزدیک شدن به روز و مراسم سومین گرامیداشت روز ملی فناوری تب و تاب برگزاری آن افزایش می‌یابد. تجربه برگزاری دو دوره سابق به برگزارکنندگان کمک می‌کند تا شناخت بیشتری به برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی برای این دوره و دوره‌های بعدی بپردازند. شاید یکی از مشکلاتی از چشم همگان حتی برگزارکنندگان آن پنهان نمانده است، عدم حضور و دعوت از هیئت‌های علمی غیرایرانی‌ست. از آنجا که بدیهی است، تعامل با دنیا در حوزه تکنولوژی و نوآوری بسیار امری حیاتی به شمار می‌رود. امید است جدا از این دوره، در گرامیداشت‌های بعدی که در سال‌های پیش‌رو برگزار خواهد شد، با هدف ارائه و نمایش دستاوردها در جشن فناوری کشور، شاهد حضوری بین‌المللی باشیم. 

هر روز، روز فناوری اطلاعات است

حوزه IT امروزه از اهمیت بسیاری برای جوامع، صنایع و دولت‌ها به شمار می‌رود. ارزش گزاردن به چنین حوزه‌ای در نهایت موجب رشد و توسعه خواهد شد. IT اهرمی‌ست که تمام صنایع را متحول می‌کند و در انقلاب صنعتی چهارم، تاکید بسیاری بر این مسئله شده است. به نقل از علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآوران سربازان خط مقدم ایجاد رفاه در زندگی مردم هستند. 

کافی‌ست به شکل زندگی ده سال گذشته نگاه کنید، آنجا که مردم برای ساده‌ترین امور بانکی خود مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی بودند و وقت و بی‌وقت با مشکلات مختلف مواجه می‌شدند را به یاد بیاورید و سپس مقایسه کنید با آنچه که امروز شاهد آن هستید. در واقع تکنولوژی به ساده‌تر شدن زندگی کمک می‌کند. 

روز گرامیداشت فناوری اطلاعات در تقویم کشور به پاس و حمایت از جریان رشد و توسعه این حوزه در کشور ثبت شد. با این نوع نگاه متوجه اهمیت آن خواهید شد. روز ملی فناوری اطلاعات متعلق به نهاد خاصی نیست و متعلق به همه‌ست. هر چند که برگزاری این مراسم گرامیداشت در روز مقرر به دلایل مختلفی مانند همزمانی با ایام محرم و نزدیکی برنامه با نمایشگاه الکامپ به تعویق افتاد، اما فرصتی برای برگزار کردن آن در تاریخ 16 مردادماه به دست آمده است.

مطالبه برای رفع فیلتر 6 پلتفرم پر استفاده

در ادامه این نشست حسام اسدی از هیئت برگزارکننده گرامیداشت روز ملی فناوری اطلاعات در کشور از پنج محور مطالبه‌گری سخن گفت که در بین این پنج محور به ماسئل مختلف چالش‌های و مسائل مردمی پرداخته می‌شد. به عنوان مثال در صدر این مطالبات، تقاضای رفع فلیتر از شش پلتفرم محبوب و پراستفاده کاربران به چشم می‌خورد که فلیتر و محدود کردن دسترسی به آن‌ها، ضربه‌ای جدی به این اکوسیستم وارد کرده است. 

از تمام گزینه‌های وزارت ارتباطات دعوت می‌شود

با گذر از انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور بعدی، حال بحثبرای اعضای کابینه داغ است. هر چند که علی حکیم جوادی رئیس سازمان نصر از انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول ریاست جمهوری به نیکی یاد کرد و سابقه وی را در حوزه فناوری به چشم یک فرصت برای این سازمان و شاخه‌های مربوطه نام برد.

با این حال وزیر بعدی می‌تواند از جهات مختلفی تاثیرگذار باشد. بسته به نوع نگاه هر فرد به چالش‌ها و ظرفیت‌ها این تصمیم‌گیری و انتصاب دارای اهمیت می‌گردد. در این نشست خبر از دعوت بی‌طرفانه سازمان از گزینه‌های وزارت ارتباطات داده شد. حضور این اشخاص به شناخت آنها از این اکوسیستم، افراد، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود و از همه مهم‌تر چالش‌ها و بحران‌هایی که اجزا با آن درگیر هستند می‌انجامد.

هر چند که گمانه‌زنی‌ها در مورد وزیر بعدی ارتباطات به قوت ادامه دارد اما امید است تا جریان رشد و توسعه این صنعت و دیگر صنایع در کشور با شدت و ضربان بالاتری ادامه یابد. 

برای مطالعه بیشتر، صفحه علم و تکنولوژی در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.