فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۵۲۷

کاهش چشمگیر علائم ADHD با رویکرد جدید اپلیکیشن Cog

کاهش چشمگیر علائم ADHD با رویکرد جدید اپلیکیشن Cog

اپلیکیشن Cog ADHD که خواستار اصلاحاتی در سیستم بهداشت و درمان است، به عنوان «نجات‌دهنده»ای برای درمان این اختلال معرفی شد.

به گزارش تجارت نیوز،

سازنده اپلیکیشن Cog ADHD از دولت برتانیا خواست تا درمان ADHD را متحول کند. این اپلیکیشن امیدوار است که برای 2.5 میلیون نفر مبتلا به ADHD در بریتانیا یک «نجات‌دهنده» باشد.

Cog؛ جعبه ابزار جامع ADHD

این برنامه دسترسی به متخصصان و پزشکان را با ابزارهای درمانی درون‌برنامه‌ای ترکیب می‌کند. دام لانگفورد، سازنده Cog ADHD که خود با این وضعیت دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، این سیستم را راه انداخت. زمانی که پزشکش رویکرد جدیدی را که دانشمندان پزشکی هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست آن را ایجاد کرده‌اند گفت، او به پیشرفت بزرگی دست یافت. این چهارچوب درمان این اختلال را در پنج دسته‌بندی قرار می‌دهد. هر ماژول هم به مهارت‌هایی مربوط به یک نقص رایج در ADHD می‌پردازد؛ از مقابله با حواس‌پرتی‌ها تا رسیدن به تعلل.

هم آزمایش‌ها و هم تجربه شخصی لانگفورد نشان می‌دهد که این رویکرد به‌طور چشمگیری علائم ADHD را کاهش می‌دهد. او در این مورد گفت: «من تنبل، دست‌وپاچلفتی، یا شکست‌خورده نبودم؛ فقط نمی‌توانستم مثل 95% دیگر جمعیت توجه خودم را متمرکز کنم. از متنفربودن از خودم دست برداشتم.» همین تأثیرگذاری بود که باعث شد لانگفورد از این چهارچوب در اپلیکیشن Cog استفاده کند.

سازنده این برنامه، اپلیکیشن نهایی خود را «جعبه ابزار جامع»ای برای مدیرت این وضعیت می‌داند. Cog ADHD علاوه بر پورتال دسترسی به پزشکان معتبر، شامل سیستم تحلیل علائم، استراتژی‌هاب خودیاری و منابع آموزشی هم می‌شود.

بهمن تقاضا برای خدمات درمانی ADHD

زمان انتظار تشخیص ADHD می‌تواند تا 8 سال باشد و اکنون، تقاضای درمان از عرضه پیشی گرفته است. در ماه آوریل، اندیشکده‌ای مدل خدمات کنونی را «منسوخ‌شده» دانست. مؤسسه نافیلد هم گفت که خدمات بهداشتی ملی با «بهمنی از تقاضا» مواجه است. این اپلیکیشن در بحبوحه فزاینده خدمات ADHD عرضه خواهد شد. باتوجه به این‌که سیستم بهداشت عمومی تحت فشار است، مردم اغلب به فناوری‌ها گرایش دارند. لانگفورد در این رابطه مثال‌هایی زد: «نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار و هدفون‌های حذف نویز».

بااین‌حال او پذیرفت که فناوری، به‌تنهایی، نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند. او معتقد است که تغییرات ساختاری لازم و ضروری است و از دولت بریتانیا خواست تا وضعیت درمان را اصلاح کند. او گفت: «تنها اختصاص منابع بیشتر به این معضل کافی نیست؛ بلکه باید در نحوه حمایت از افراد مبتلا به ADHD هم نوآورتر بود.»

لانگفورد با اشاره به انگیزه اقتصادی و طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی گفت که افراد مبتلا به ADHD درمان‌نشده سالانه تا 22 روز از بهره‌وری خود را از دست می‌دهند و کارگران مبتلا به این اختلال ممکن است 30% بیشتر از کارگران دیگر دچار مشکلات مزمن شغلی شوند. ارائه حمایت باکیفیت‌تر می‌تواند به نفع همه باشد.

سازنده این برنامه معتقد است که حمایت آموزشی کمک‌کننده است. او پیشنهاد کرد که آموزش ADHD به معلمان، منابع اضافی در مدارس و تسهیلات بیشتر برای دانش‌آموزان مبتلا به این اختلال، مؤثر خواهد بود. او اضافه کرد که آموزش خارج از کلاس هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. در این زمین فناوری نقش بزرگی ایفا می‌کند. لانگفورد گفت: «مردم با دانستن این‌که چه چیزی عامل تحریک ADHD است، می‌توانند تغییرات مؤثری را رقم بزنند.»

اپلیکیشن Cog ADHD در iOS و Android در دسترس است. کلینیک Cog مشاوره‌های رایگان 20 دقیقه‌ای با متخصصان ارائه می‌دهد. سپس، کاربران می‌توانند برای جلسات موردی 50 تا 190 پوند پرداخت کنند. همچنین، باخرید اشتراک از کلینیک Cog از تخفیف هم استفاده کنند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.