فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۸۶۷

واردات آیفون ری‌پک به کشور با خروج غیررسمی ارز/آیا دولت چهاردهم واردات آیفون را آزاد می‌کند؟

واردات آیفون ری‌پک به کشور با خروج غیررسمی ارز/آیا دولت چهاردهم واردات آیفون را آزاد می‌کند؟

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه پیگیر لغو ممنوعیت واردات آیفون هستیم، گفت: در حال حاضر با ممنوعیت واردات آیفون، هم منافع ملی و منافع صنفی متضرر است و هم این که مردم از تکنولوژی روز دنیا بی‌بهره هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

صحبت های اخیر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات درخصوص واردات آیفون، باعث شده موج تازه‌ای از بحث در این زمینه شکل بگیرد و امیدواری‌ها نسبت به رفع ممنوعیت واردات مدل‌های جدید آیفون در دولت چهاردهم افزایش یابد.

آذری جهرمی گفته است که «اعمال محدودیت کاربرد چندانی نداشته و این روز‌ها در دست بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ وجود دارد. آن‌ها رجیستری را با خرید یک کد دور می‌زنند و بدون پرداخت عوارض از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند. این گوشی‌ها با استفاده از ارز بازار آزاد وارد کشور شده است؛ بنابراین می‌بینیم که محدودیت حتی نتوانسته مانع از خروج ارز از کشور شود.»

او همچنین خبر داده است که «با توجه به سطح مطالبات عمومی و درخواست‌هایی که در مورد رفع محدودیت واردات گوشی آیفون وجود دارد، لازم است در این خصوص بازنگری‌هایی صورت گیرد. وزیر صمت پس از مستقر شدن در وزارتخانه، با در نظر گرفتن اولویت‌هایی که وجود دارد، حتما در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.»

در همین زمینه عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که آقای آذری جهرمی همان‌طور که بیرق رجیستری را گرفت و اتفاق میمونی را هم برای بازار و هم مصرف‌کننده و واردکننده رقم زد، در بحث واردات آیفون هم موثر باشند. ایشان در حوزه تلفن همراه استاد هستند و امیدواریم چه در وزارت ارتباطات باشند و چه به عنوان مشاور دولت فعالیت کنند، بتوانند این اتفاق را هم رقم بزنند.

تامین سرمایه

اسدی توضیح داد: در حال حاضر با ممنوعیت واردات آیفون، هم منافع ملی و منافع صنفی متضرر است و هم این که مردم از تکنولوژی روز دنیا بی‌بهره هستند.

وی افزود: اگر دلیل ممنوعیت واردات آیفون، محدودیت‌های ارزی بوده، الان شاهد این هستیم که ارز غیررسمی از کشور خارج و کالا غیررسمی وارد می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در واکنش به این موضوع که برخی ممنوعیت واردات آیفون را به دلیل صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای لوکس می‌دانند، گفت: من چنین چیزی نشنیدم و به نظرم اگر رهبر انقلاب بدانند چنین وضعیتی حاکم است، فکر نکنم مخالف باشند.

مدیران خودرو

اسدی در مورد واردات آیفون ریپک نیز گفت: این موضوع صحت دارد، جنس درجه دو و دست دوم از تمام دنیا جمع، در دبی رفرش و وارد کشور می‌شود. آیفون ۱۳ پرو و پرومکس از رده خارج شده و دیگر تولید نمی‌شود. تمام گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرومکس وارداتی به کشور ری‌پک هستند، فقط آیفون ۱۳ معمولی تولید می‌شود که آن هم به‌ زودی با رونمایی و عرضه آیفون ۱۶، دیگر تولید نمی‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: به تازگی یک مصرف کننده به ما مراجعه کرده که گوشی آکبند خریده است که عمر باتری‌اش ۸۶ درصد بوده است.

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.