فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۸۱۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شوخی‌های بی‌مزه / تقلب کمدین‌ها با کمک گرفتن از هوش مصنوعی

شوخی‌های بی‌مزه / تقلب کمدین‌ها با کمک گرفتن از هوش مصنوعی

در چشم‌انداز همیشه در حال تغییر استندآپ کمدی، فناوری جایگاه جدیدی پیدا کرده است. هوش مصنوعی که زمانی به صنایع فناوری و داده محدود بود، اکنون در دنیای طنز نیز نفوذ کرده است. کمدین‌ها به طرز فزاینده‌ای از هوش مصنوعی برای نوشتن فیلمنامه و ایده‌پردازی بهره می‌برند و در این راه هم موفقیت و هم شک و تردید‌هایی را تجربه می‌کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

هوش مصنوعی امروز در بسیاری از صنایع و حوزه‌های مختلف به کار می‌آید. پیش‌بینی می‌شود با بلوغ این ابزار پیشرفته بسیاری از کار خود بیکار شوند و زیر سایه هیکل مصنوعی آن به فراموشی سپرده شوند. بحث ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف همواره در کانون توجه عوام و خواص قرار گرفته است. 

در مورد ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های انسانی مثل هنر، سیاست، فرهنگ و مواردی از این دست، نمی‌توان به‌سادگی نظر داد. در حال حاضر ما شاهد گونه‌هایی از هوش مصنوعی هستیم که تمام و کمال به پتخگی نرسیده‌اند و هنوز در مرحله بلوغ قرار دارند. هوش مصنوعی ترند این روزهای تکنولوژی به شمار می‌رود. این توجه زیاد باعث می‌شود تحقیقات زیادی در این حوزه صورت پذیرد و از طرف دیگر شاهد سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در آن باشیم.

بدین ترتیب افراد زیادی به فکر استفاده از چنین ابزار پیشرفته‌ای در کار و حرفه خود هستند. از گذشته‌ای نه‌چندان دور، کمدی گونه‌ای جدید به جهان معرفی کرد و آن استندآپ کمدی بود که فردی در مقابل تماشاچیان شروع به تعریف کردن شوخی‌هایش می‌کرد. موضوعاتی که یک کمدین انتخاب می‌کرد و در موردشان به طنازی می‌پرداخت می‌توانست هر چیزی باشد و تا حد زیادی به شرایط فرهنگی ربط پیدا می‌کرد.

استفاده یک کمدین از ChatGPT 

یکی از کمدین‌هایی که در خط مقدم این روند قرار دارد آناستی دانیلیس است. اوایل امسال، این اجراکننده کانادایی به ChatGPT یکی از چت‌بات‌های هوش مصنوعی روی آورد تا در نوشتن نمایش خود از آن کمک بگیرد. این اقدام به نتیجه‌ای انجامید که در طول تابستان از جمله در جشنواره معتبر ادینبورگ فریج اجرا کرده است.

آناستی در مصاحبه‌ای پس از ششمین اجرای خود در جشنواره تئاتر تورنتو فریج، از فرایند خلاقانه‌اش صحبت کرد. او گفت: «من با ChatGPT بازی می‌کردم و نتایجی که به دست می‌آوردم، به طرز عجیبی خنده‌دار بودند. فکر کردم، شاید یک نمایش در این باشد؟ با وجود برخی جوک‌های نه‌چندان جالب، این هوش مصنوعی در ایده‌پردازی بسیار مفید بود. از آن خواستم آهنگ‌هایی درباره معضلات مختلف بنویسد، و ایده‌هایی به من داد که هرگز به ذهنم نمی‌رسید.»

تقلب یک کمدین با استفاده از هوش مصنوعی

او درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی توضیح داد: «یکی از جنبه‌های شگفت‌آور استفاده از هوش مصنوعی، توانایی آن در ساختاردهی یک نمایش بود. به او گفتم یک ترتیب اجرایی به من بده و توضیح داد هر آهنگ باید کجا قرار بگیرد و چرا. این توضیحات به طرز شگفت‌انگیزی کاملاً منطقی بودند.» با وجود اتکای به هوش مصنوعی برای بخش‌های قابل توجهی از فیلمنامه، آناستی بر جایگزین‌ناپذیر بودن خلاقیت انسانی تاکید کرد. «حدود ۲۰ درصد از نمایش کاملاً هوش مصنوعی و ۸۰ درصد دیگر ترکیبی از ورودی‌های من و پیشنهادهای هوش مصنوعی بود.»

واکنش‌ها چه بود؟

بازخورد مخاطبان بسیار مثبت بوده است. ساکنان تورنتو، اولیویا اسمیت و بثانی ردفورد، از استفاده نوآورانه از هوش مصنوعی لذت بردند. اولیویا، با وجود شک و تردید به هوش مصنوعی، از کاربرد خلاقانه آن قدردانی کرد. او گفت: «فکر می‌کنم اگر تمام نمایش به وسیله فناوری نوشته شده بود، احساس می‌کردم کمی از تجربه‌ام کم شده است. اما دیدن هوش مصنوعی روی صحنه خنده‌دار بود زیرا خلاقانه به‌ نظر می‌رسید.»

با این حال همه در دنیای کمدی نسبت به هوش مصنوعی خوش‌بین نیستند. کمدین کیوی-فیلیپینی جیمز روکه، که او نیز در ادینبورگ اجرا می‌کند، معتقد است بهترین کمدی آن است که عمیقاً انسانی و آسیب‌پذیر باشد. او می‌گوید هوش مصنوعی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و مطمئن است مخاطبان می‌توانند نبود اصالت را تشخیص دهند.

آینده کمدی با هوش مصنوعی

یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی در کمدی بدون منتقد نیست. آناستی دانیلیس خود نیز نسبت به اتکای آینده کمدین‌های جدید به هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده است. او هشدار داد: «فکر می‌کنم خطرناک‌ترین چیز در مورد هوش مصنوعی این است که می‌تواند به یک عصا تبدیل شود. اگر یک کمدین باتجربه باشید، هوش مصنوعی مشاوره خوبی می‌دهد. اما کمدین‌های جدید باید بدون هوش مصنوعی یاد بگیرند، وگرنه نسل بعدی کمدین‌ها همان چیزهای تکراری و تقطیرشده را خواهند گفت.»

لطفاً برای من چندتا جوک بگو!

در ادامه به سراغ خود ابزار هوش مصنوعی رفتیم و از چت‌بات ChatGPT خواستیم تا چنین درخواستی را اجرا کند. سازوکار هوش مصنوعی و درکی که از مساله کمدی در خود دارد شایان توجه‌ است. اینکه چطور مفاهیم انسانی و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را برای شما تبدیل به مایه خام شوخی‌های هرچند بی‌مزه خود می‌کند می‌تواند جالب باشد.

جوک فناوری

   - سوال: چرا کامپیوتر به دکتر رفت؟

   - جواب: چون ویروس داشت!

جوک غذایی

   - سوال: چرا تخم‌مرغ‌ها جوک نمی‌گویند؟

   - جواب: چون ممکن است ترک بخورند!

جوک علمی

   - سوال: چرا نمی‌توانید به یک اتم اعتماد کنید؟

   - جواب: چون همه چیز را از خودشان می‌سازند.

اینها نمونه‌هایی از جوک‌هایی بودند که از دیدگاه هوش مصنوعی می‌توانند خنده‌دار باشند. شما می‌توانید با شرکت در بخش نظرات، ایده خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.