فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۱۳۱

«تجارت‌نیوز» گزارش عملکرد سالانه دیجی کالا را بررسی کرد:

ایرانیان در بازار آنلاین بیشتر به دنبال گوشی موبایل هستند

ایرانیان در بازار آنلاین بیشتر به دنبال گوشی موبایل هستند

طبق گزارش‌هایی که پلتفرم‌ فروش آنلاین منتشر کرده است، ایرانیان بیشتر به جست‌وجوی کالاهای الکترونیکی از جمله گوشی موبایل پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

 بر اساس آمارهایی که دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم فروش آنلاین کشور منتشر کرده، بیشترین جست‌وجوی ایرانیان حول ابزارهای الکترونیکی بوده است.

7 کالای الکترونیکی در صدر آمار جست‌وجوها

گزارش دیجی کالا نشان می‌دهد جست‌وجوی گوشی موبایل در پلتفرم دیجی کالا در صدر جست‌وجوی ایرانی‌ها بوده است. همچنین در بین 10 جست‌وجوی برتر دیجی کالا ۶ کالای الکترونیکی دیگر وجود داشت که ساعت هوشمند در رتبه دوم جست‌وجوها، ایرپاد در رتبه سوم، اسپیکر در رتبه پنجم، هندزفری در رتبه ششم، لپ‌تاپ در رتبه هفتم وتلویزیون در رتبه هشتم قرار داشته‌اند.

گوشی موبایل حتی در بین کالاهایی که واردات‌شان ممنوع بوده هم بیشترین جست‌وجو را به خود اختصاص داده است. دیجی کالا در گزارش خود آورده بیش از 700 هزار جست‌وجو درباره کالاهایی شده که واردات آنها به کشور ممنوع بوده است که گوشی آیفون 14 و 15 بالاترین تعداد جست‌وجو را داشته‌اند.

588 میلیون میانگین فروش فروشندگان دیجی کالا/ فروش 9 میلیاردی یک فروشنده محلی

در گزارش سال 1402 میانگین فروش فروشندگان دیجی کالا 588 میلیون تومان اعلام شده که نسبت به سال 1401 که رقم 360 میلیون اعلام شده بود رشد بیش از 200 میلیونی داشته است. با اینکه در این گزارش حرفی از تاثیر تورم بر این مبالغ به میان نیامده اما نباید تاثیر تورم را نادیده گرفت. همچنین آمارهای 1402 نشان می‌دهد 418 هزار فروشنده با دیجی کالا همکاری می‌کنند که نسبت به سال 1401 بیش از 100 هزار فروشنده به تعداد فروشندگان دیجی کالا اضافه شده است. البته ناگفته نماند در بین فروشندگان بومی محلی میانگین فروش سالانه 72 میلیون تومان بوده است. با این حال یک کسب‌وکار محلی توانسته 9 میلیارد تومان فروش داشته باشد.

تفاوت خریدهای آنلاین نسل Z و Y  

بخشی از این گزارش به نسل‌های Z و Y اختصاص یافته و به خریدهای این دو نسل پرداخته است. نسل Z شامل متولدین 1374 تا 1390 و نسل Y عبارت از متولدین 1359 تا 1373 است. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد نسل Z به لحاظ تعدادی بیشتر کالاهای خانه و آشپزخانه خریده‌اند و پس از آن به سراغ کالاهای زیبایی و سلامتی و رفته‌اند و کالاهای سوپرمارکتی در جایگاه سوم بیشترین خرید این نسل است. اما در خریدهای نسل Y بر اساس تعداد محصول، این نسل بیشتر به سراغ کالاهای سوپرمارکتی رفته‌اند. پس از آن کالای خانه و آشپرخانه و در جایگاه سومِ بیشترین خرید به سراغ لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی رفته‌اند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.