فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۵۴۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رقیب جدید تیک تاک / یوتیوب و شاپیفای برای جذب برندهای جدید با هم همکاری می‌کنند

رقیب جدید تیک تاک / یوتیوب و شاپیفای برای جذب برندهای جدید با هم همکاری می‌کنند

با افزایش محبوبیت فروشگاه تیک‌تاک، یوتیوب بر همکاری خود با شاپیفای افزوده و می‌کوشد برندهای بیشتری را برای برنامه وابسته خرید خود جذب کند. این همکاری جدید به این معناست که تولیدکنندگان محتوا به هزاران برند جدید دسترسی خواهند داشت تا در ویدئوهای خرید خود از آنها استفاده کنند. این پیشرفتی چشمگیر نسبت به چند صد برندی است که در حال حاضر در دسترس تولیدکنندگان محتوا هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

در چارچوب این گسترش، تمامی فروشندگان واجد شرایط شاپیفای پلاس و پیشرفته در ایالات متحده اکنون می‌توانند برای برنامه وابسته خرید ثبت‌نام کنند. برنامه وابسته خرید یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌دهد که از طریق ویدیوهای خود درآمدزایی و به مخاطبان‌شان در یافتن محصولات جدید کمک کنند. این فرصتی برای برندها در جذب مشتری و افزایش فروش است.

یوتیوب و تیک‌تاک؛ دو رقیب در تجارت الکترونیک

گسترش این همکاری به یوتیوب اجازه می‌دهد برای رقابت با تیک‌تاک بهتر آماده شود؛ چراکه تیک‌تاک قصد دارد کسب‌وکار فروشگاهش در ایالات متحده را به ۱۰ برابر، یعنی ۱۷.۵ میلیارد دلار، در سال جاری افزایش دهد. هرچند تیک‌تاک نسبت به یوتیوب در فضای تجارت الکترونیک آمریکا تازه‌وارد است، اما این شرکت با سرعت نسبتاً بالایی فروشندگان را جذب کرد. در رابطه با این جذب، بر اساس گزارش آوریل تیک‌تاک، این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۵۰۰ هزار فروشنده در ایالات متحده دست یافت.

گسترش برنامه وابسته در شرایطی اتفاق می‌افتد که یوتیوب در سال‌های اخیر با کاهش درآمد از تبلیغات مواجه شده و تلاش‌های خود را در زمینه تجارت الکترونیک افزایش داده تا درآمد بیشتری کسب کند. یوتیوب پیشتر اعلام کرد کاربران در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ میلیارد ساعت ویدئوهای مرتبط با خرید را تماشا کرده‌اند و به نظر می‌رسد این تلاش‌ها موثر بوده‌‌است. این پلتفرم افزایش ۲۵ درصدی زمان مشاهده ویدئوهایی که به مردم در خرید کمک می‌کند را نیز تجربه کرده است.

یوتیوب با افزونه جدیدش جست‌وجوی محصول را از همیشه راحت‌تر می‌کند

علاوه بر این، یوتیوب اعلام کرده در حال راه‌اندازی افزونه جدیدی برای مرورگر کروم است. این افزونه به تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده که در برنامه وابسته شرکت دارند، این امکان را می‌دهد که حین جست‌وجو در وب‌سایت یک برند یا خرده‌فروش، محصولات را ذخیره کنند. این ویژگی به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا هر زمان که بخواهند، محصولات را در ویدئوهای خود برچسب‌گذاری و به‌سرعت آنها را پیدا کنند.

به طور کلی، یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا که به دنبال افزایش درآمد از این پلتفرم هستند، امکانات بسیاری ارائه می‌دهد. به همین دلیل، این شرکت به‌تازگی ویژگی‌های جدید خرید را معرفی کرده که به تولیدکنندگان محتوا کمک کند با معرفی بهتر محصولات‌شان، درآمد خود را افزایش دهند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.