فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۷۲۷

وزیر ارتباطات: ریجستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را با گفت‌وگو با وزارت صمت حل می‌کنیم

وزیر ارتباطات: ریجستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را با گفت‌وگو با وزارت صمت حل می‌کنیم

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات در مورد حل مشکل رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ اعلام کرد که در تلاش است تا با گفت‌وگو با وزارت صمت راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از تحویل وزارت ارتباطات از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ گفت.

او در مورد اینکه او راه حل دقیق و شفافی برای رفع اختلال‌ها و محدودیت اینترنت تاکنون ارائه نکرده است اعلام کرد که باید به او فرصت داده شود تا در این زمینه با اجماع‌سازی و توافق‌سازی با نهاد‌های تصمیم‌گیر مشکل محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ را رفع کند. همچنین او در پاسخ به سوال دیگر در مورد حل مشکل رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ اعلام کرد که در تلاش است تا با گفت‌وگو با وزارت صمت راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند.

ستار هاشمی در توضیح برنامه‌هایش برای رفع اختلال و محدودیت‌های اینترنت گفت:‌ «بحث محدودیت‌هایی که ایجاد شده، اساسا همانطور که می‌دانید متناسب با داستان سیاستگذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نیفتاده است. نگاهی که وجود دارد این است که آیا ما در جریان نیستم که مطالبه مردم چیست، که طبیعتا حتما اینگونه است که می‌‌دانی مکه مردم در این زمینه مطالباتی دارند. وضعیت موجود به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها وضعیت قابل قبولی نیست و طبیعتا این روش حتما باید بازطراحی و بازنگری انجام شود.»

او ادامه داد: «اما بحث سیاستگذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نیتفاده است نگاه ما البته با این موضوع نگاه فعال خواهد بود به این معنی که طبیعتا خود را مکلف می‌دانیم که به واسطه اینکه با مردم در ارتباط مستقیم هستیم و به واسطه جنسی که در وزارت ارتباطات به مردم تقدیم می‌کنیم، طبیعتا این را باید کار کارشناسی انجام بدهیم و اجماع‌سازی و توافق سازی انجام دهیم و این را با راهکار مناسب به لایه سیاستگذاری ارائه دهیم. این نکته‌ای است که فارغ از فضای هیجانی باید انجام شود و کاملا منطبق بر یک نگاه اقناعی و اصولی و کارشناسی صورت پذیرد.»

او تاکید کرد که ما می‌دانیم که روش‌های فعلی پاسخگوی نیاز حکمرانی فضای مجازی نیست، اما اینکه چه کار باید کنیم طبیعتا ما به عنوان مجری سیاست‌ها مکلف هستیم که این بازخوردها را جمع بندی و به شکل یک کار کارشناسی دقیق و قابل دفاع به لایه سیاستگذاری ارایه کنیم و امیدواریم گشایش‌هایی ایجاد کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا موضوع رفع فیلترینگ راهکار دیگری دارد گفت: ‌«الان از من جوابی می‌خواهید که باید با نگاه کارشناسی و نخبگانی ارائه دهم. راهکارهایی وجود دارد، ولی اجازه بدهید با دوستان جمع‌بندی کنیم. ما دغدغه شما را می‌دانیم.»

اولویت‌ها در وزارت ارتباطات دولت چهاردهم

ستار هاشمی در ادامه به اولویت‌های وزارت ارتباطات دولت چهاردهم پاسخ داد. او در این زمینه گفت: «همانطور که می‌دانید در جلسات مختلف برنامه‌های پیشنهادی را متناسب با قانون برنامه هفتم توسعه تنظیم کرده‌ایم. طبیعتا برنامه هفتم ظرفیت‌های خوبی را در اختیار مجموعه وزارت ارتباطات قرار داده است از جمله موضوعاتی که به صورت جدی در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است و ما هم بر آن تاکید و دنبال خواهیم کرد. اولین مورد، بحث شبکه ملی اطلاعات است که رشد و پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشته است. امیدواریم که متناسب با اعتبار‌های تخصیصی بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را به نتیجه قابل قبول و مطلوبی برسانیم.»

او ادامه داد: «نکته بعدی که در برنامه پیشنهادی ما به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است بحث اقتصاد دیجیتال است. باور ما این است که بحث کیک اقتصاد دیجیتال می‌تواند بزرگتر شود و باید این را با مشارکت صنایع مختلفی که در داخل کشور داریم و همچنین تقویت سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات با تمرکز بر توسعه صادرات انشالله دنبال کنیم . امیدواریم در تعاملی که با وزرای مختلف در وزارتخانه‌ها مختلف کشور داریم عملا این تحریک تقاضا را در فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ایجاد کنیم.»

به گفته او موضوع دیگری که به صورت ویژه در برنامه‌های او به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته بحث توسعه صنعت فضایی است. او در این زمینه گفت:‌ «با زحمات دوستان شاهد دستاوردهای خوبی در صنعت فضایی هستیم نگاه ما این هست که این فضا را با مشارکت حداقلی بخش خصوصی و تقویت اقتصاد این حوزه رشد دهیم. این تعامل با کشورهای منطقه هم می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.»

او تاکید کرد: «نکته دیگری که ما به آن توجه داریم دولت هوشمند است. امیدواریم در طول برنامه بتوانیم واقعا بحث حذف کاغذ را به صورت جدی دنبال کنیم. تجربه‌مان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. چون ما در سازمان ثبت اسناد کشور رفتیم به سمت اینکه سند الکترونیک را به مردم تقدیم کنیم و اسناد در قالب اوراق بهادار کنار بگذاریم. طبیعتا این به عنوان یک تجربه زیسته کمک می‌کند که آن را به کل دولت تامین دهیم و بتوانیم در امور مردم تسهیل ایجاد کنم و شفافیت را به همراه داشته باشیم و طبیعتا رضایت مردم و سرمایه اجتماعی را برای دولت و نظام خواهد بود.»

او در ادامه به اولویت تقویت در بحث امنیت سایبری اشاره کرد و گفت:‌ «بحث امنیت سایبری یکی از موضوعات جدی است که همزمان با کارهای توسعه‌ای و توجه به زیرساخت‌های امنیتی با تعامل با دستگاه‌های متولی و ذی‌نفع عملا اکه دنبال و حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این مسیر را پیش ببریم.»

او ادامه داد: «موضوع دیگری که در بحث برنامه به صورت ویژه به آن پرداخته‌ام بحث حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی است. طبیعتا باور ما این است که خانواده‌ها دغدغه جدی دارند در بحث محتوا دارند و از یک طرف این ظرفیت اقتصادی است که می‌تواند فعال شود.»

پایان کار عیسی زاراع‌پور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم صبح امروز (یکم شهریور) در محل کار خود در وزارت ارتباطات حاضر شد. ستار هاشمی وزیر ارتباطات دولت چهاردهم همراه با «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با حضور در مزار شهید گمنام وزارت ارتباطات این وزارتخانه را تحویل گرفت. وی پس از این دیدار، با معاونان وزارتخانه تشکیل جلسه خواهد داد. قرار است هر یک از معاونان درباره عملکرد بخش‌های خود گزارشی تقدیم وزیر ارتباطات دولت چهاردهم کنند.

منبع : شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.