فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۳۱۲

ایده ای خلاقانه‌ برای راه اندازی راکتور هسته ای در عمق یک مایلی زمین

ایده ای خلاقانه‌ برای راه اندازی راکتور هسته ای در عمق یک مایلی زمین

تولید سریع انرژی با روش‌های سازگار با محیط زیست نیاز امروزه ماست زیرا جهان برای یافتن جایگزین‌های بهتر برای سوخت‌های فسیلی عجله دارد. در این زمینه، یک شرکت، ایده خلاقانه‌ای برای راه‌اندازی یک راکتور هسته‌ای در عمق یک مایلی(۱.۶ کیلومتری) زیر سطح زمین را ارائه کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

به گفته شرکت دیپ فیشن(Deep Fission) که یک تولید کننده انرژی هسته‌ای مستقر در برکلی است، شرایط زیر زمین نیاز به مخازن تحت فشار بزرگ را برطرف می‌کند. همچنین، ساختارهای مورد نیاز در طراحی‌ راکتورهای معمولی، در تاسیسات زیرزمینی مورد نیاز نخواهد بود.

ترکیب فناوری هسته‌ای موجود با نوآوری‌های جدید

به نقل از آی‌ای، این شرکت که انتظار می‌رفت آینده انرژی هسته‌ای را با رویکردی بی‌سابقه بازتعریف کند، فناوری هسته‌ای موجود را با نوآوری‌های جدید در حفاری ترکیب کرده است.

دیپ فیشن طرحی را برای ریزراکتور هسته‌ای مدولار(۱۵ مگاوات الکتریکی) ایجاد کرده است که می‌تواند در عمق یک مایلی در یک شفت باریک ۳۰ اینچی(۷۶  سانتی‌متری) قرار گیرد. به گفته دیپ فیشن، این یک مفهوم جدید است که پیش از این انجام نشده است و می‌تواند راه حل مناسبی را برای نیاز به انرژی پاک، قابل اعتماد، مقرون به صرفه و پایدار ارائه کند.

طراحی جدید از سوختی مشابه راکتورهای آبی تحت فشار استاندارد استفاده می‌کند. این طراحی می‌تواند در فشار(۱۶۰ اتمسفر) و دمای هسته(تقریبا ۳۱۵ درجه سانتیگراد) مانند یک راکتور معمولی کار کند.

این شرکت معتقد است که ایمنی و امنیت این راکتور بی‌نظیر است، زیرا دور از دسترس گردباد، سیل، طوفان، سونامی، سقوط هواپیما و تروریست‌ها خواهد بود.

فرآیند تولید برق

برای تولید نیرو، گرما به یک ژنراتور بخار در اعماق منتقل می‌شود تا آب بجوشد، و بخار غیر رادیواکتیو به سرعت به سطح بالا می‌رود، جایی که یک توربین بخار استاندارد، انرژی را به برق تبدیل می‌کند. راکتور را می‌توان در عرض یک ساعت به سطح زمین رساند. بازرسی راکتور آسان است، زیرا کابل‌های متصل به آن می‌توانند آن را تنها در عرض یک یا دو ساعت به سطح برسانند.

عملیات کم هزینه

چنین راکتوری به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از ساختارهای روی زمین بزرگ است، زیرا فشار توسط عمق تامین می‌شود و فشار آب در عمق یک مایلی ۱۶۰ اتمسفر است. تغییر اقلیم نیاز به انرژی پاک را تسریع کرده است و انرژی هسته‌ای باید ارزان‌تر باشد تا بتواند با زغال سنگ و گاز طبیعی رقابت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.