فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۵۹

اولین بیمار نورالینک با تراشه مغزی، زبان فرانسوی و ژاپنی یاد می‌گیرد

اولین بیمار نورالینک با تراشه مغزی، زبان فرانسوی و ژاپنی یاد می‌گیرد

اولین بیمار نورالینک (Neuralink) می‌گوید که هفت ماه پس از کاشت تراشه مغزی این شرکت، نامی برای ایمپلنت خود انتخاب کرده است و همچنین با کمک آن در حال یادگیری زبان‌های فرانسوی و ژاپنی است.

به گزارش تجارت نیوز،

«نولاند آرباگ»، اولین بیمار دریافت‌کننده ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، با انتشار پستی در ایکس گفت که نام این دستگاه را «ایو» (Eve) گذاشته است و درحال‌حاضر از آن به‌شیوه‌های مختلفی برای بهبود قابلیت‌های خود استفاده می‌کند.

یادگیری زبان‌های جدید و ریاضی با تراشه مغزی نورالینک

او در پست خود توضیح می‌دهد که از دوشنبه تا جمعه، حدود چهار ساعت در روز را با کارمندان Neuralink مشغول آزمایش ایمپلنت است و اوقات فراغت خود از این دستگاه برای خواندن، مطالعه کتاب مقدس و یادگیری زبان‌های جدید استفاده می‌کند.

آرباگ می‌گوید: «در حال حاضر تقریباً سه‌ساعت در روز با استفاده از چند منبع مختلف، فرانسوی و ژاپنی را یاد می‌گیرم. من همچنین تصمیم گرفته‌ام ریاضیات را از ابتدا یاد بگیرم و امیدوارم روزی به مدرسه برگردم.»

آرباگ دارای فلج چهاراندام است و پس از حادثه غواصی سال 2016 خود از شانه به پایین فلج شده بود. او در ژانویه ایمپلنت مغزی نورالینک را دریافت کرد. جراحی او هرچند در ابتدا کاملاً موفقیت‌آمیز بود، اما در هفته‌های بعدی، دستگاه نصب‌شده در مغز او با اختلال الکترودهای خود مواجه شد.

این تراشه فعالیت مغز را ضبط می‌کند و آن را از طریق بلوتوث به رایانه می‌‌فرستد و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با کنترل مکان‌نمای رایانه کارهایی مانند گشت‌و‌گذار در وب، تجربه بازی‌های ویدیویی و طراحی مدل‌های سه‌بعدی را انجام دهد.

دومین بیمار نورالینک در مردادماه ایمپلنت این شرکت را دریافت کرد و هفته گذشته اعلام شد که بیمار اکنون می‌تواند اشیاء سه‌بعدی طراحی کند و بازی‌های ویدیویی مانند Counter-Strike 2 را انجام دهد.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.