فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۳۰۹

موسس تلگرام به ارتکاب «اقدامات خشونت‌آمیز» علیه فرزندش متهم شد

موسس تلگرام به ارتکاب «اقدامات خشونت‌آمیز» علیه فرزندش متهم شد

بر اساس شکایتی که علیه مدیرعامل تلگرام در دادگاه سوئیس طرح شده، پاول دوروف بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی پنج بار به کوچکترین پسرش آسیب رسانده و حتی در یک مورد، ظاهراً تهدید کرده است که «او را خواهد کشت».

به گزارش تجارت نیوز،

پاول دوروف، میلیاردر ۳۹ ساله فرانسوی و روسی‌الاصل از سوی ایرینا بولگار، شریک زندگی پیشین و مادر فرزندانش متهم به ارتکاب «اقدامات خشونت‌آمیز» علیه یکی از کودکانشان شده است.

خانم بولگار در مارس ۲۰۲۳ میلادی شکایتی را علیه او در دادگاه ژنو طرح کرده و اکنون دادستان‌ فرانسه از سوئیس خواسته است که درباره این ادعا، اطلاعات بیشتری را در اختیار دستگاه قضایی فرانسه بگذارد.

ایرینا بولگار در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ میلادی با دوروف رابطه داشته است. آنها سه فرزند دارند و اکنون خانم بولگار و فرزندانش در سوئیس زندگی می‌کنند.

او در اینستاگرام نوشت که علیرغم ثبت نشدن ازدواج‌شان، فرزندان آنها به رسمیت شناخته شدند و نام خانوادگی پدر را دارند.

بر اساس شکایتی که علیه مدیرعامل تلگرام در دادگاه سوئیس طرح شده، پاول دوروف بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی پنج بار به کوچکترین پسرش آسیب رسانده و حتی در یک مورد، ظاهراً تهدید کرده است که «او را خواهد کشت».

در این شکایت آمده است که رفتار خشونت‌آمیز پدر با فرزندش باعث شده که کودک همواره مضطرب باشد، دچار مشکلاتی برای خوابیدن همچنین شب ادراری و کابوس‌های شبانه شود.

ایرینا بولگار ادعا می‌کند که آنها در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از یکدیگر جدا شدند و دوروف کتباً متعهد شده است که ماهانه ۱۵۰ هزار یورو برای تامین مخارج او و نگهداری از فرزندانش بپردازد.

در این شکایت همچنین آمده است که دوروف از سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی فرزندان خود را ندیده و دیگر هیچ اقدامی برای مراقبت از آنها نمی‌کند و حتی کارت‌های بانکی را که به خانم بولگار داده بود تا مبلغ ۱۵۰ هزار یورو کمک‌هزینه ماهانه را از مسیر آنها تامین کند، اکنون «مسدود» شدند.

خانم بولگار در پستی در اینستاگرام نوشته است که در سال ۲۰۱۲ میلادی با دوروف ملاقات کرده و از سال ۲۰۱۳ با هم مانند اعضای یک «خانواده» در سن پترزبورگ زندگی می‌کردند؛ جایی که سه فرزندشان به دنیا آمدند.

او افزوده که از سال ۲۰۲۰ میلادی او و فرزندانش در سوئیس زندگی می‌کنند. به نوشته او، در سوئیس نیز آنها همچنان یک «زوج» بودند و دوروف به همراه مادر و برادرش به دیدار او و فرزندانش در سوئیس می‌رفته است.

ایرینا بولگار می‌نویسد که تا کنون اطلاعات مربوط به خانواده‌اش را برای جلوگیری از جلب توجه عمدی به سمت او یا فرزندانش منتشر نکرده است؛ اما بعدا نظرش تغییر کرده زیرا فرزندانش می‌پرسیدند که چرا برخلاف دو فرزند بزرگتر پدرشان، هیچ اطلاعاتی در مورد آنها در اینترنت وجود ندارد.

گردانندگان شبکه پیام‌رسان تلگرام متهم هستند که به دلیل عدم نظارت کافی بر محتوای آن، این اپلیکیشن را به ابزاری در اختیار گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایان راست افراطی تبدیل کرده‌اند. به همین دلیل نیز پاول دوروف شنبه گذشته ۲۴ اوت در فرودگاه پاریس دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

او سرانجام روز چهارشنبه در قبال پرداخت یک وثیقه ۵ میلیون یورویی موقتا آزاد شد؛ البته همچنان باید تحت نظارت قضایی در فرانسه بماند.

پاول دوروف در سال ۱۹۸۴ در اتحاد جماهیر شوروی پیشین متولد و در ۲۰ سالگی به عنوان «مارک زاکربرگ روسیه» شناخته شد.

او در سال ۲۰۱۴ کشورش را ترک کرد و زندگی در دبی (مقر تلگرام) را آغاز کرد.

پاول دوروف در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز تابعیت دولت فرانسه را دریافت کرد. بنا بر گزارش بلومبرگ، ثروت او حدود ۹.۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

در حالی که اپلیکیشن او مورد تحسین گروه‌های مدافع آزادی بیان قرار گرفته و ارتباطات خصوصی را در کشورهای دارای رژیم‌های محدود کننده فعال کرده، منتقدان می‌گویند که تلگرام به پناهگاه امنی برای افرادی تبدیل شده که فعالیت‌های غیرقانونی دارند.

بطور مثال اسلامگرایان افراطی که حملات تروریستی پاریس را در نوامبر ۲۰۱۵ طراحی و اجرا کردند از تلگرام برای انجام هماهنگی‌های لازم میان خود استفاده می‌کردند.

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.