فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۷۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سامسونگ فود / اپلیکیشن هوش مصنوعی برای مدیریت وعده‌های غذایی

سامسونگ فود / اپلیکیشن هوش مصنوعی برای مدیریت وعده‌های غذایی

ویژگی‌های جدید اپلیکیشن غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ در آپدیت جدیدش می‌تواند برنامه‌ریزی و مدیریت غذا را بسیار آسان‌تر کند. با عکس‌گرفتن با سامسونگ فود، می‌شود اقلام موجود در تصویر را به لیست غذا اضافه کرد. این اپلیکیشن براساس غذاهای موجود، دستورپخت‌هایی پیشنهاد می‌دهد، زمانی که غذایی با هر چیزی از اقلام لیست پخته شود، به‌طور خودکار آن را حذف می‌کند. وقتی دوباره آن اقلام را خریدید و علامت زدید، آن‌ها را به لیست برمی‌گرداند.

به گزارش تجارت نیوز،

لیست غذا قبلا فقط در اپلیکیشن SmartThings و تبلت داخلی یخچال‌های هوشمند Family Hub سامسونگ در دسترس بود که کاربردش را محدود می‌کرد. اما حالا این سرویس، اپلیکیشن چندسکویی سامسونگ فود را به برنامه‌ای همه‌کاره برای خرید، مدیریت و برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی تبدیل کرده است. هزینه این سرویس 6.99 دلار در ماه (59.99 دلار در سال) است که علاوه بر اضافه‌شدن این ویژگی‌ها، تبلیغات نیز از این اپلیکیشن حذف شده است، برنامه غذایی هفتگی ارائه می‌دهد، کاربران می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، دستورپخت‌ها را شخصی‌سازی و اهداف تغذیه‌ای را پیگیری کنند. سامسونگ فود نیاز به یک حساب کاربری سامسونگ دارد و روی هر دو سیستم‌عامل Android و iOS و همچنین وب کار می‌کند.

آپدیت جدید سامسونگ فود

سامسونگ گفت که این سرویس نه تنها برنامه‌های غذایی را براساس لیست غذایی افراد ایجاد می‌کند، بلکه اولویت‌بندی‌ای هم مبتنی بر «نزدیک به تاریخ انقضا» ارائه می‌دهد؛ البته این این مورد باید به صورت دستی تنظیم شود. ویژگی دیگری هم به اسم «جست‌وجو با لیست غذای شما» در این آپدیت اضافه شده است می‌توان به راحتی بر اساس آنچه در لیست وجود دارد، دستورپختی پیدا کرد.

ویژگی اصلی این آپدیت، هوش مصنوعی بینایی (Vision AI) است که از دوربین گوشی برای شناسایی اقلام جدید لیست غذایی استفاده می‌کند. برای این کار باید از هر چیزی که در کابینت یا یخچال وجود دارد عکس گرفت و به این ترتیب، مواد غذایی جدید به لیست اضافه می‌شوند.

این هوش مصنوعی در جدیدترین یخچال Family Hub نیز به کار رفته است. نسخه هوش مصنوعی یخچال به دلیل پردازش محلی، تنها می‌تواند 33 نوع ماده غذایی را تشخیص دهد. این درحالی است که نسخه اپلیکیشن موبایل، به‌خاطر پردازش ابری، توانایی شناسایی بیش از 40،000 مورد را دارد.

همچنین، سامسونگ فود مراحل آشپزی‌ای دارد که با هوش مصنوعی هدایت می‌شود و با فرهای سامسونگ هماهنگ است تا بتوان براساس دستورپخت انتخابی، دما و زمان را از داخل اپلیکیشن تنظیم کرد.

علاوه بر آسان‌ترکردن افزودن اقلام غذایی به لیست، حذف موارد نیز خودکار شده است. وقتی که افراد با موارد این لیست غذایی بپزند، از لیست حذف شده و اگر با همین لیست خرید کنند، دوباره به لیست اضافه خواهد شد.

کاهش هزینه‌ها و ضایعات غذایی

مزیت این لیست غذایی که از بود و نبود و تاریخ انقضای محصولات آشپزخانه خبر می‌دهد، این است که می‌تواند به کاهش ضایعات غذایی و هزینه‌های خرید کمک کند. ممکن است 7 دلار در ماه مبلغ بالایی باشد، اما اگر به درستی کارایی داشته باشد، می‌تواند به خوبی در هزینه‌های خرید ماهیانه صرفه‌جویی کند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.