فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۱۵۶

با هوش مصنوعی تکالیف ریاضی مدرسه را انجام دهید!

با هوش مصنوعی تکالیف ریاضی مدرسه را انجام دهید!

اپلیکیشن گاوث می‌تواند امکان یادگیری و دسترسی دانش‌آموزانی که آموزش باکیفیت دسترسی ندارند را فراهم کرده و برای دانش‌آموزانی که سرعت یادگیری‌شان، کندتر از برنامه درسی معلمشان است، مفید باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

اپلیکیشن Gauth برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و با تمرکز بر روی ریاضیات راه‌اندازی شد؛ اما به‌تدریج شاخه‌های دیگری ازجمله شیمی و فیزیک نیز اضافه شد. استقبال از این اپلیکیشن به حدی بود که در اوایل سال جاری به صدر لیست‌های دانلود گوشی‌های هوشمند در رده آموزش نزدیک شد. این اپلیکیشن حالا رتبه ۴.۸ ستاره را در فروشگاه‌های App Apple و Google Play Store دارد.

برای استفاده از این برنامه، دانش‌آموزان پس از دانلود آن، تلفن هوشمندشان را روی صورت‌مسئله (چاپ‌شده یا دست‌نویس) نشانه می‌گیرند و در ادامه، مدل هوش مصنوعی Gauth راهنمای گام‌به‌گامی را ارائه می‌کند که اغلب پاسخ‌هایش صحیح است.

وقتی به‌عنوان نمونه، چند تکلیف جبر و هندسه در سطح دبیرستان در اختیار ابزار هوش مصنوعی گاوث قرار گرفت، این برنامه موفق به کسب نمره +A نشد و بیشتر با سؤالات نموداری مشکل داشت؛ اما توانست نمره B پایین یا C بالا را کسب کند. این اپلیکیشن ایده آل نیست ولی آن‌قدر خوب هست که دانش‌آموزان خسته و تنبل را راضی کند.

گاوث در سطوح بالاتر ریاضی مثل حساب دیفرانسیل و انتگرال ۲ به مشکلات بیشتری برخورد و درنتیجه احتمال می‌رود که در این دروس، دانش‌آموزان نتیجه کمتری در این نسل فعلی از برنامه‌های حل تکالیف هوش مصنوعی بگیرند.

باید این نکته را هم در نظر داشت که اپلیکیشن گاوث می‌تواند امکان یادگیری و دسترسی دانش‌آموزانی که آموزش باکیفیت دسترسی ندارند را فراهم کرده و برای دانش‌آموزانی که سرعت یادگیری‌شان، کندتر از برنامه درسی معلمشان است، مفید باشد.

این دیدگاهی است که طرفداران استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT در کلاس درس، به آن اعتقاددارند. تا زمانی که دانش آموزان همه به هدف تعیین‌شده برسند، چه اهمیتی دارد که آن‌ها چه مسیری را طی کرده‌اند؟

لازم به ذکر است که روند تکاملی همیشه در علم ریاضی وجود داشته؛ نسل بشر، از چرتکه به ماشین‌حساب رسیده؛ پس چرا هوش مصنوعی مولد را به‌عنوان یک گام مهم دیگر به جلو تصور نکنیم؟

دراین‌بین کار معلمانی که در کلاس درس، هوش مصنوعی را برای درس‌های خاص به کار می‌گیرند یا سؤالات تمرینی شخصی‌تری را به دانش آموزان ارائه می‌دهند نیز ستودنی است؛ اما باید به این هم فکر کرد که اگر دانش‌آموزان بیش‌ازحد به این برنامه‌های هوش مصنوعی تکیه کنند، ممکن است مهارت‌های تفکر انتقادی نسل‌های آینده از بین برود.

منبع : خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.