فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۱۷۴

اندروید ۱۵ منتشر شد

اندروید ۱۵ منتشر شد

یکی از تغییرات جالب اندروید ۱۵، در بخش صفحه‌خوان (TalkBack) اعمال شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

 سیستم‌عامل اندروید ۱۵ سرانجام از راه رسید، اما فعلا فقط توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را نصب کنند. سیستم‌عامل نسل جدید گوگل وارد پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) شده است و پشتیبانی از گوشی‌های سری پیکسل در هفته‌های آینده شروع می‌شود.

اگر صاحب گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی و سایر دستگاه‌های اندرویدی هستید، برای تجربه‌ی اندروید ۱۵ باید کمی بیشتر منتظر بمانید. گوگل می‌گوید شرکت‌های مختلف در ماه‌های پیش رو نسخه‌ی سفارشی اندروید ۱۵ را وارد گوشی‌های خود خواهند کرد.

نسخه‌های جدید اندروید معمولا روی اصلاح روش‌های ارتباط اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌ها با یک‌دیگر تمرکز دارند و میزبان قابلیت‌های بسیار متفاوتی نمی‌شوند. گوگل گفته است دستگاه‌های مجهزبه اندروید ۱۵ از کلید عبور (Passkey) تک‌ضربه‌ای، قابلیت شناسایی سرقت، بهبود چندوظیفگی در نمایشگرهای بزرگ و محدودکردن دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی خواهند کرد.

یکی از تغییرات جالب اندروید ۱۵، در بخش صفحه‌خوان (TalkBack) اعمال شده است. گوگل تغییرات بخش تاک‌بک را در مراسم I/O 2024 به‌نمایش گذاشته بود. این ابزار در سیستم‌عامل اندروید ۱۵ با هوش مصنوعی جمنای ادغام شده است تا توضیح صوتی برای عکس‌هایی که در گوشی باز می‌کنید، بسازد. 

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.