فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۶۶۶

در گفتگو «تجارت‌نیوز» با مدیرعامل دیجی نکست مطرح شد:

لزوم نگاه جدی به خلاقیت و نوآوری / رویدادهای مشترک موثر هستند

لزوم نگاه جدی به خلاقیت و نوآوری /  رویدادهای مشترک موثر هستند

دیجی نکست، مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی کالا، با هدف توسعه پلتفرم و جذب برنامه‌نویسان خلاق، رویداد هکاتون Seller API را برگزار کرد. این رویداد به دنبال جذب برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و افراد خلاقی است که بتوانند ایده‌های خود را به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی تبدیل کنند. هدف اصلی این رویداد، مقیاس‌پذیرکردن پلتفرم دیجی‌ کالا و پاسخگویی به نیازهای فروشندگان است.

به گزارش تجارت نیوز،

کیوان محیط‌مافی، مدیرعامل مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا (دیجی نکست)، در این رویداد توضیح داد دیجی کالا به‌تنهایی نمی‌تواند تمامی مشکلات فروشندگان را حل کند و نیاز به همکاری با برنامه‌نویسان و تیم‌های خلاق دارد. او گفت فروشندگان دیجی کالا نیازمندی‌های زیادی دارند که در ایونت‌های مختلف به دیجی کالا اعلام می‌کنند. استفاده از Open API نیز به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دسترسی مستقیم به سورس کد دیجی کالا، به زیرساخت‌های این پلتفرم متصل شوند و کد بزنند.

فرصتی نو برای برنامه‌نویسان

این رویداد فرصتی برای برنامه‌نویسان و تیم‌های خلاق فراهم می‌کند تا با توسعه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی، مشکلات فروشندگان دیجی کالا را برطرف و از این طریق جریان‌های اقتصادی جدیدی ایجاد کنند. محیط‌مافی به نمونه‌هایی از شرکت‌های موفق مانند Shopify و Amazon اشاره کرد که با استفاده از مستندات فنی و API‌ها، به توسعه‌دهندگان امکان ارائه خدمات مستقیم به فروشندگان را می‌دهند.

چگونه شرکت‌های بزرگ مانند نوکیا و کداک از بازار حذف شدند؟

مدیرعامل دیجی نکست با اشاره به کانسپت استارتاپ و اکوسیستم‌های نوآورانه توضیح داد استارتاپ‌ها باعث می‌شوند افراد با توان فنی و نگاه خلاقانه خود، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، کسب‌وکارشان را راه‌اندازی کنند. او چالش‌های نوآوری در شرکت‌های بزرگ را بررسی کرد و مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ مانند نوکیا و کداک زد که به دلیل توجه‌ نکردن به نوآوری، از بازار حذف شدند.

محیط‌مافی به وضعیت نوآوری در ایران نیز پرداخت و گفت اکوسیستم استارتاپی در ایران می‌تواند با کمک به کارآفرینان خلاق، نوآوری و خلاقیت را گسترش دهد. او تاکید کرد دیجی کالا به قشر متوسطی که خلاق است و توانایی راه‌اندازی کسب‌وکار ندارد، در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار کمک می‌کند.

اهمیت برگزاری ایونت‌های مشترک

محیط‌مافی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای مشترک با شرکت‌های بزرگ گفت باید ایونت‌های مشترکی برگزار شود تا مساله‌های موجود با نوآوری حل شوند. او به نمونه‌ای از نوآوری‌های خلاقانه اشاره کرد که با استفاده از بایوتک، برچسب‌های تاریخ انقضا درست کرده‌اند و با تغییر رنگ نشان می‌دهند شیر خراب است یا سالم.

از ایده تا عمل

مدیرعامل دیجی نکست در پایان توضیح داد حدود 350 تیم یا فرد در این هکاتون شرکت کرده بودند و از آنها خواسته شد ایده‌های خود را در قالب ویدئو پرزنت کنند. از بین این ویدئوها، 24 تیم به مرحله نهایی راه یافتند. در نهایت سه تیم به عنوان برنده نهایی انتخاب می‌شوند که مجموعاً 250 میلیون تومان جایزه به آنها اهدا خواهد شد. هدف اصلی این است که تیم‌ها محصولات خود را روی پلتفرم دیجی کالا ارائه دهند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.