فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۰۴۷

مدیر ارشد اپل تأیید کرد: همه مدل‌ های آیفون ۱۶ دارای ۸ گیگا بایت رم هستند

مدیر ارشد اپل تأیید کرد: همه مدل‌ های آیفون 16 دارای 8 گیگا بایت رم هستند

«جانی سروجی»، رئیس بخش سخت‌افزار اپل در مصاحبه‌ای جدید تأیید کرد هر چهار مدل آیفون 16 دارای 8 گیگابایت رم هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

دوشنبه هفته گذشته، اپل سری آیفون 16 را به عنوان اولین آیفون‌هایی معرفی کرد که از پایه برای Apple Intelligence با تراشه‌های A18 و A18 Pro ساخته شده‌اند. اکنون «جانی سروجی» (Johny Srouji)، رئیس بخش سخت‌افزار اپل در مصاحبه‌ای جدید جزئیات بیشتری را درباره آیفون 16 و Apple Intelligence ارائه کرده است، از جمله تأیید اینکه هر چهار مدل آیفون 16 دارای 8 گیگابایت رم هستند.

در مصاحبه با Geekerwan، جانی سروجی وجود 8 گیگابایت رم در سری آیفون 16 را تأیید کرد. این اولین‌باری است که اپل میزان رم آیفون 16 را به صورت عمومی تأیید می‌کند. معمولاً اپل این نوع مشخصات را به صورت عمومی اعلام نمی‌کند.

رم هشت گیگابایتی در مدل‌های آیفون 16

سال گذشته، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای 6 گیگابایت رم بودند، درحالی‌که رم آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو 8 گیگابایتی بود. احتمالاً به همین دلیل تنها دو مدل پرو آیفون 15 می‌توانند Apple Intelligence را اجرا کنند. امسال، هر چهار مدل آیفون 16 می‌توانند Apple Intelligence را روی دستگاه اجرا کنند، که به لطف رم 8 گیگابایتی است.

جان سروجی در طی این مصاحبه توضیح داد که اپل اینتلیجنس یکی از دلایل افزایش رم بوده است؛ او می‌گوید که باتوجه به داده‌های زیادی که تیم سخت‌افزاری اپل دارد، این شرکت می‌داند چه مشخصاتی قرار است چه قابلیت‌هایی را فعال کند و پیکربندی‌های مختلفی نیز بررسی شد. سپس آن‌ها به این نتیجه رسیدند که برای راه‌اندازی یکی از قابلیت‌های مهم آیفون‌های جدید، یعنی Apple Intelligence، باید این گوشی‌ها را به 8 گیگابایت رم مجهز کنند.

البته جانی سروجی اشاره کرد که این مقدار رم در موارد دیگر نیز کاربرد خواهد داشت؛ برای مثال 8 گیگابایت رم برای اجرای بازی‌های AAA و سطح بالا روی دستگاه بسیار سودمند خواهد بود.

نکته دیگری که سروجی به آن اشاره کرده این است که داشتن نرم‌افزار و سخت‌افزار به‌طور کاملاً یکپارچه به اپل مزیت‌هایی داده است، او می‌گوید که تیم نرم‌افزار اپل فرایند اجرای برنامه‌ها را بهینه‌سازی می‌کند و در بخش رم نیز آن‌ها به‌درستی از همین میزان رم بهره می‌برند.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.