فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۳۶۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

استراتژی جدید لینکدین / آیا بازی منجر به شبکه‌سازی می‌شود؟

استراتژی جدید لینکدین / آیا بازی منجر به شبکه‌سازی می‌شود؟

لینکدین در ماه مه از سه بازی خود رونمایی کرد که شبیه بازی‌های نیویورک تایمز است: پازل منطقی Queens، بازی کلمات Crossclimb و بازی ارتباط کلمات Pinpoint.

به گزارش تجارت نیوز،

لینکدین با استفاده از استراتژی کلاسیکی در فناوری، آنچه را برای شرکت‌های دیگر موفقیت آورده است تکرار می‌کند و در شرکت خود به کار می‌گیرد، حتی اگر بازی‌ کردن در یک پلتفرم شبکه‌سازی حرفه‌ای مثل لینکدین عجیب و غیرمعمول باشد. البته این الهام‌بخشی بازی‌های نیویورک تایمز جای تعجب هم ندارد. از دسامبر 2023، کاربران زمان بیشتری را در اپلیکیشن بازی‌های نیویورک تایمز می‌گذرانند تا در اپلیکیشن خبری.

راهکاری برای رفع خستگی ذهن

اکنون بازی‌ها همه جا هستند؛ اپل نیوز، نتفلیکس، یوتیوب. این‌طور نیست که کاربران از قبل تصمیم به بازی‌ کردن بگیرند، بلکه بازی‌ها به قدری خوب هستند که احساس شیرین دوپامین را برایشان ایجاد کند. کاربران معمولاً بازی‌های لینکدین را در طول روز انجام می‌دهند. به این صورت که به لینکدین رفته‌اند تا چیزی را بررسی و موضوعی را جست‌وجو کنند، اما یادشان می‌آید که می‌توانند چند دقیقه‌ای هم بازی کنند. در مواقعی هم ذهن افراد پس از نگاه‌های طولانی‌مدت به مقاله‌ها و اسناد خسته می‌شود و حل‌ کردن پازل رنگارنگی در Queens، می‌تواند استراحت خوبی برای بازیابی انرژی و برگشتن به کار باشد.

به‌هرحال، به نظر می‌رسد فارغ از تمام این موارد، دلایل علمی هم برای تمایل به این بازی‌ها وجود دارد.

تاثیرات بازی بر مدیریت استرس

DeepWell DTx شرکتی بر پایه این ایده است که بازی‌های ویدئویی (به صورت متعادل) می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد. برخی مواقع، حواس‌پرتی کوتاهی که یک بازی به همراه می‌آورد می‌تواند آدم‌ها از افکار منفی‌شان بیرون بکشد یا کمک کند که با دیدگاهی جدید به مسائل‌شان نگاه کنند.

رایان داگلاسف، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، گفت: «مثلاً اگر شما مشغول بازی تتریس باشید، نمی‌توانید در مورد اینکه چقدر بد و وحشتناک هستید، یا هفته آینده چه خواهد شد، با خودتان فکر و صحبت کنید.»

داگلاس در سطح نوروساینس توضیح داد وقتی بازی می‌کنید، سیستم لیمبیک که مسئول مدیریت استرس است، در مغز شما فعال می‌شود. حتی اگر استرس وارده حین بازی شبیه‌سازی‌شده باشد، باز هم مغز را به غلبه بر استرس به شیوه‌های مختلف عادت می‌دهد.

او گفت: «شما به صورت ناخودآگاه یاد می‌گیرید و مسیرهای عصبی جدیدی با سرعت ایجاد می‌شود. شما به‌ طرز ترجیحی در ناخودآگاه خود دست به انتخاب می‌زنید تا تصمیم بگیرید چگونه با این مسائل در آینده برخورد کنید. اگر شما در این محیط خاص بازی‌ها بر استرسی غلبه کنید، اختیار و کنترل دارید.»

البته بدین معنی نیست که افراد یک روز تمام فقط بازی کنند. این بازی‌ها در دُزهای 15 دقیقه‌ای تایید و توصیه شده‌اند. شاید دلیل علاقه و تمایل کاربران به بازی‌های نیویورک تایمز و لینکدین همین باشد. اینکه پایان محدودی دارند و افراد هر روز پس از حل یک معما، پیش می‌روند.

توجه بی‌پایان

جاش واردل، خالق Wordle قبل از اینکه نیویورک تایمز بازی‌اش را بخرد، درباره وایرال‌ شدنش گفت: «من کمی نسبت به اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که می‌خواهند توجه بی‌پایان مخاطب را جلب کنند، مشکوکم. من در سیلیکون‌ولی کار کرده‌ام و می‌دانم چرا این هدف را دارند. به‌هرحال فکر می‌کنم مردم تمایل بیشتری به برنامه‌ها و بازی‌هایی دارند که به‌صراحت چیزی از آنها نمی‌خواهد. البته بازی‌های محبوب لینکدین از من توجه می‌خواهند و من هم در چند ماه گذشته، زمان بیشتری را در لینکدین گذرانده‌ام.»

از بازی‌های لینکدین تا شبکه‌سازی

بر اساس داده‌های لینکدین، این افزایش استفاده، عادی است. این شرکت اعلام کرد از ابتدای جولای، تعامل هفتگی کاربران حدوداً 20 درصد افزایش یافته است. همچنین لینکدین متوجه علاقه قوی کاربران بعد از بازی به گفت‌وگو با یکدیگر شد که این موضوع فرصتی برای #network است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.